مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

دو بال قرآن و عترت در کنار هم نجات بخش است

کرمانشاه (پانا) - فاضلی زاد، با بیان حیات بشری متصل به قرآن و عترت است، گفت: هر جایی که دو بال قرآن و عترت در کنار هم قرار بگیرد، نجات دهنده و رهایی بخش خواهد بود.

کد مطلب: ۹۶۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دو بال قرآن و عترت در کنار هم نجات بخش است

بهرام فاضلی زاد در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در تالار وحدت برگزار شد،‌ گفت: قرآن نور است و چون خون جاری؛ قرآن چشمه هدایت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: تجلیل ما از خادمان فرهنگ ‌ و هنر قرآنی پیش از آنکه تجلیل از خادمان نور باشد طلبی از سر صدق برای در دست گرفتن مشعل نورانی قرآن برای رسیدن به افلاک است.

وی با بیان اینکه مناسبت ترین تشبیه مادی برای حضرت باریتعالی، آب است، اظهار کرد: حیات بشری دو‌مخزن دارد که کلام خداوند و ‌عترت است.

فاضلی زاد، ابراز کرد: هرکس که مأنوس با کلام حق است سلامت دارد، چه سلامت روح و چه سلامت جسم؛ که در معنای ظاهر تجلی می یابد.

وی بیان کرد: کلام حق و قرآن، نجات دهنده و نجات بخش است اگر انحرافی حاصل شود در کسی که می خواهد مأنوس این کلام باشد قلیل است و آن نیز در اثر عدم توجه به بال دیگر یعنی عترت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تصریح کرد: هر جایی که دو بال قرآن و عترت در کنار هم قرار بگیرد، نجات دهنده و رهایی بخش خواهد بود.

وی گفت: در عصر حاضر که هجمه های همه جانبه ابزار معاصر، انسان را در تنگنای گمشدگی و حسرت قرار داده است آن چیزی که نجات دهنده خواهد بود، قرآن است که به روح و جسم انسان آرامش و انبساط خاطر می دهد.

فاضلی زاد، اضافه کرد: اگر به سمت قرآن می رویم بخشی از عنایت خداست اما بخش عمده آن نیازی است که ما داریم و ناگزیر از آن هستیم که در شرایطی که جامعه دارد و در عصری که تغییرات شگرفی به وجود آورده و بسیاری از بنیان های فکری ما را مورد خدشه وارد می کند، تنها راه نجات قرآن کریم است.

وی اذعان کرد: حکمت اینکه معجزه آخرین پیامبر الهی، کتاب است شاید هر چیز دیگری بود به کهنگی می گرایش اما قرآن نه کهنه می شود نه انقضاء تاریخ دارد و بشریت همیشه نیازمند این چشمه ساری و جاری خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: هدف این همایش ها توجه به نیاز ما تشنگان به آب است که هیچ گاه برطرف نمی شود و باید همیشه عطشناک به این چشمه باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم هر چه بیشتر این اتصال را برقرار کنیم، گفت:به قدر عطشی که به کلام الهی داریم به هدایت می رسیم و به قدر فراغت از آن به سمت گمراهی و باطل خواهیم رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار