زنگ روزدانش آموز و استکبار ستیزی در مدارس فارس نواخته می شود

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به اینکه زنگ روزدانش آموز واستکبار ستیزی راس ساعت 8 صبح در همه مدارس فارس نواخته می شود گفت: پس از برگزاری مراسم زنگ همه دانش آموزان وفرهنگیان در کنارسایراقشارجامعه در راهپیمایی این روز شرکت خواهند کرد.

کد مطلب: ۹۶۵۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
زنگ روزدانش آموز و استکبار ستیزی در مدارس فارس نواخته می شود

علی عسکر نجفی گفت : پیام دانش آموزان در روز 13 آبان وحدت و پایبندی بر ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا هست و این استکبار ستیزی که دانش آموزان به آن پایبند هستند و اعتقاد دارند.

نجفی افزود: این برنامه ها که هرسال در روز 13 آبان تکرار می شود و پیام آن نیز به گوش همه مردم دنیا می رسد بر آمده از تفکر و اندیشه ای است که حضرت امام خمینی (ره) در جامعه نشر دادند و ذهن ها را روشن کردند و در واقع یک روحیه استقلال خواهی و استقلال طلبی و ایستادگی را به همه نسل های ما منتقل کردند.

وی در تشریح برنامه های آموزش و پرورش به مناسبت این روز گفت: آموزش و پرورش برای بزرگداشت روز دانش آموز پیوسته برنامه هایی داشته است چرا که 13 آبان تاریخ بسیار پرحادثه و پر فراز و فرودی را پیش رو دارد و 3 رویداد بسیار مهم و اساسی در این روز رخ داده است.

نجفی گفت: اولین رویداد مهم تبعید و جدا کردن حضرت امام خمینی (ره) از بدنه نهضت اسلامی از دیدگاه حکومت پهلوی بود که در سال 43 اتفاق افتاد، دومین رویداد شهادت دانش آموزان و دانشجویان عزیز در روز 13 آبان سال 57 به دست رژیم سفّاک و ظالم پهلوی بود و سومین رویداد هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 بود که توسط دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس افزود: ما به عنوان آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت وظیفه داریم تاریخ را برای نوجوانان و جوانانمان روایتگری کنیم تا آنان بدانند که این انقلاب اسلامی از چه عقبه های سخت و سهمگینی عبور نموده و چگونه شهدا توانسته اند این استقلال و آزادی را برای ما حفظ نمایند و مسیر را اینگونه برای ما باز کنند.

وی گفت: هم اکنون هم می بینیم که حضور در چنین روزها و یوم الله های پر اهمیت مورد تاکید مقام معظم رهبری ، دولت محترم جمهوری اسلامی و بخش های بسیار بزرگی از جامعه اسلامی و مردم عزیز کشورمان است و ما هم در آموزش و پرورش زمینه این حضور را فراهم می نماییم.

نجفی گفت: امسال در روز دوشنبه سیزدهم آبان ماه شاهد راهپیمایی بزرگ و عظیم روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با مشارکت پرشور دانش آموزان استان خواهیم بود که در این زمینه جلسات مختلفی با مسوولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، معاونین و مسئولین ادارات داخلی آموزش و پرورش استان برگزار گردید تا تمهیدات لازم برای حضور هرچه پرشورتر دانش آموزان در این راهپیمایی فراهم گردد.

او ادامه داد: این راهپیمایی از ساعت 9.30 صبح روز سیزدهم آبان برگزار می گردد و دانش آموزان شیرازی نیز از سه راه نمازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) بسط شهید دستغیب حرکت نموده و در این مکان تجمع می نمایند و برنامه های مربوط به این روز نیز در همین مکان اجرا خواهد شد.

نجفی افزود: قبل از برگزاری راهپیمایی نیز زنگ روز ملی دانش آموز واستکبار ستیزی راس ساعت 8 صبح در همه مدارس فارس نواخته می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: درخواست ما از رؤسای ادارات آموزش و پرورش این است که تلاش نمایند تا به شیوه بسیار ارزشمندی که از سالهای قبل بوده بستر و زمینه فراهم شود تا دانش آموزان که خودشان هم بسیار علاقه مند و مشتاق به دانستن تاریخ گذشته جمهوری اسلامی و نهضت اسلامی هستند به این سیل خروشان نهضت اسلامی بپیوندند.

و ی ضمن تاکید بر لزوم نقش آفرینی دانش آموزان در این برنامه‌ها گفت: لازم است این زمینه را فراهم نماییم تا بچه‌ها با در دست داشتن شعارهای مناسب و مطلوب در این راهپیمایی حضور یافته و مشارکتی فعالانه داشته باشند. همچنین در متن راهپیمایی روز سیزدهم آبان ماه علاقمند هستیم که دانش آموزان بیانیه‌ها را بخوانند .

به گفته‌ی او طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقر شده است در حاشیه برگزاری راهپیمایی 13 آبان نمایشگاه‌های فرهنگی، تربیتی و برنامه‌های روشنگرانه‌ای نیز همراه با تحلیل به اجرا درآید تا دانش‌آموزان به خوبی با این رویداد بزرگ آشنایی پیدا نمایند و در واقع دانش‌آموزان عزیز و مسئولینی که در این راهپیمایی شرکت می نمایند بتواند زمینه همدلی ، وحدت و اتحاد ملی را در مهین اسلامی‌مان بیش از پیش فراهم نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید نمود: پیام دانش آموزان ما در روز سیزدهم آبان وحدت و پایبندی به ارزشهای نظام مقدس اسلامی ، انقلاب اسلامی و ارزشهای الهی است که به جهانیان بفهمانند ما بر روی ارزشها و آرمانهایمان ایستاده ایم و کوتاه نخواهیم آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار