چهارمین جشنواره طلای سرخ به میزبانی شهرستان بهاباد برگزار می شود

یزد(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: چهارمین جشنواره زعفران، طلای سرخ،در شهرستان بهاباد قطب زعفران استان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۵۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جشنواره طلای سرخ به میزبانی شهرستان بهاباد برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد ، سید جمال سجادی پور با بیان این خبر اظهارداشت: شهرستان بهاباد یکی از قطبهای فعال تولید زعفران در استان با سطح زیرکشتی معادل ۳۵۰هکتار می باشد.

وی افزود: جشنواره های زعفران برگزار شده سالهای قبل در افزایش کمی و کیفی این محصول کم آبخواه و سودآور، اثرات مثبتی در این منطقه به همراه داشته و امید است چهارمین جشنواره طلای سرخ با اهدافی که دارد بتواند اهداف مدنظر برگزارکنندگان را محقق سازد.

سجادی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب فعال استان درزمینه تولید زعفران می باشد امید است واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی این محصول نیز در راستای بهره بری این محصول سود آور در این منطقه ایجاد گردد .

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری جشنواره زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره باعث رونق بازار محصول و جذب بهره برداران منطقه به این محصول پربازده می شود و انگیزه ای می شود تا کشاورزان به سمت این نوع کشت بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار