حاجی میرزایی: تربیت انسان‌دین دار، با فضایل اخلاقی و متکی بر باورهای عمیق؛ در اولویت آموزش وپرورش است

تهران (پانا) - وزیر آموزش پرورش در نشست با امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جهت گیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت انسان‌ها استوار است، گفت که تربیت انسان دین‌دار، با فضایل اخلاقی و معارف متکی بر باورهای عمیق؛ در اولویت آموزش وپرورش است.

کد مطلب: ۹۶۵۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: تربیت انسان‌دین دار، با فضایل اخلاقی و متکی بر باورهای عمیق؛ در اولویت آموزش وپرورش است

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با امام جمعه موقت تهران گفت: از خداوند خواسته‌ام در این دوره گام‌های خوبی برای آموزش و پرورش کشور بردارم زیرا آموزش و پرورش و پتانسیل عظیم آن با توجه به جمعیت زیاد تحت پوشش و شبکه گسترده مدارس و کلاس‌های درس به خوبی شناخته نشده است لذا این نهاد می‌تواند فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم انقلابی و دینی به وجود آورد.

او با بیان اینکه جهت گیری اصلی سند تحول آموزش وپرورش از آموزش محوری به سمت تربیت محوری است، اشاره کرد: بحث تربیت در همه ساحت‌ها و در همه پایه‌های آموزشی از سال اول دبستان تا پایه دوازدهم دبیرستان دیده شده است که در آن آشنایی با سیره، گفتار، کردار و اخلاق ائمه پیش بینی شده است. همچنین هدف گذاری‌های مهمی در حوزه قرآن و عترت انجام داده است.

حاجی میرزایی افزود: در آموزش و پرورش تربیت انسان دین‌دار، با فضایل اخلاقی و متکی بر باورهای عمیق اولویت دارد. تربیت انسان در تراز اسلامی هدف اصلی است و نیاز به انجام کارهای ریشه‌ای و عمیق دارد لذا برخی از شبهات مطرح شده به دلیل عمیق نبودن این شناخت‌ها است لذا شرط اصلی هر فعالیتی اثربخشی آنها است که باید منجر به نتایج خوب شود.

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به اینکه برخی آسیب‌ها باعث می‌شود تا اجرای برنامه‌ها مطابق زمانبندی‌ها نباشد، افزود: آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی آسیب دیده است و این آسیب باعث شده است تا انگیزه نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی تربیت کاهش یابد اما همه تلاشمان را می‌کنیم تا همه این مفاهیم را به نسل جدید منتقل کنیم.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و رئیس بنیاد بین المللی غدیر با تبریک ایام فرا رسیدن ماه ربیع افزود: حضرت علی (ع) راز وجود آدمیت است و چهل سال است که بر سر سفر امیر مومنان علی(ع) با صلابت حرکت می‌کنیم.

آیت‌الله کاظم صدیقی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) یک روحانی و عالم دینی بودند گفت: به علت وجود حقیقت علوی که داشت توانست دل‌ها را تسخیر کند و ماموریتی برایشان محول شد که به خوبی انجام دادند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندانه این ماموریت را انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت علی(ع) در زمان خودش مظلوم بود، افزود: ایشان اکنون هم مظلوم واقع شده است و برای شناخت سیره آن امام بزرگوار برنامه‌ریزی در جامعه و کشور صورت نگرفته است و متولی برای شناخت آن حضرت در کشور نداریم لذا باید در این مورد برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری صورت گیرد.

او در این ارتباط همکاری بنیاد بین المللی غدیر با وزارت آموزش و پرورش را برای شناساندن امیر مومنان علی(ع) به جامعه ضروری دانست و افزود: باید کاری کنیم مجموعه آموزش و پرورش در شناسناندن امام علی(ع) به جامعه پرچمدار باشد و ایشان الگویی برای نسل جوان قرار گیرد تا از آثار برکت این کار همه جامعه سهیم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار