مدیر سازمان دانش آموزی اصفهان:

4 تشکل دانش آموزی و رسمی داریم که به عنوان یک ظرفیت یا توانمندی در آموزش و پرورش تشکیل شده است

پیربکران(پانا) - جلسه شورای سیاست گذاری سازمان دانش آموزی با حضور مدیر سازمان دانش آموزی اصفهان در سالن اجتماعات اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۵۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
4 تشکل دانش آموزی و رسمی داریم که به عنوان یک ظرفیت یا توانمندی در آموزش و پرورش تشکیل شده است

عباس زهیری مدیر سازمان دانش آموزی استان در جلسه شورای سیاست گذاری سازمان دانش آموزی ضمن تشکر از حضور بخشدار در جلسه و پیگیری رئیس اداره از امور سازمان دانش آموزی در منطقه و تبریک ماه ربیع الاول بیان داشت: سازمان دانش آموزی به عنوان سازمانی متولی تربیت اجتماعی دانش آموزان است. در آموزش و پرورش آموزش ها یا از طریق رسمی یا غیر رسمی انجام می شود. آموزش رسمی توسط آموزش و پرورش توسط مدیران و معلمان طبق یک برنامه رسمی انجام می شود و بشتر بعد علمی دارد و در قالب یک 4 چوب محتوایی انجام می شود.

وی افزود: مطلبی که در آموزش و پرورش باید ویژه به آن نگریست آموزش تربیتی و پرورشی دانش آموزان است که در کنار آموزش رسمی انجام می شود.

زهیری درباره انواع تشکل ها اذعان کرد: در کنار موضوعات آموزشی مدارس، 4 تشکل دانش آموزی و رسمی داریم که به عنوان یک ظرفیت یا توانمندی در آموزش و پرورش تشکیل شده است. هلال احمر برای موقعیت های بحرانی و کمک رسانی به افراد حادثه دیده و با همکاری آموزش و پرورش انجام وظیفه می کند. اتحادیه انجمن های اسلامی با هدف امر به معروف و نهی از منکر دانش آموز را با هدف های دینی و تربیتی و در راستای بنیه دینی آشنا می کند. در دفاع از کشور و امنیت بسیج به عنوان یک تشکل در آموزش و پرورش ورود پیدا کرده در جهت امنیت و آرامش در کنار نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت می کند.

وی درباره سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی با هدف تربیت اجتماعی شکل گرفته است. هدف آن آموزش یکسری فعالیت در اجتماع، حضور در زندگی جمعی و آمادگی برای شرایط سخت است.جایی که نیاز است به دانش آموز مسئولیت پذیری آموزش داده شود. دانش آموز باید طوری تربیت شود که در مواقعی که لازم است"نه" بگوید یعنی جرات گفتن این کلمه را به راحتی به ویژه در برابر افراد ناباب داشته باشد. دانش آموز در سازمان دانش آموزی مهارت هایی را یاد می گیرد که برای بازآموزی کمک های اولیه و زندگی در شرایط سخت مثل چادر را برای او مهیا می کند.

زهیری ادامه داد: سازمان دانش آموزی به عنوان یک سازمان غیر دولتی وابسته به آموزش و پرورش است و دارای برنامه های متنوعی می باشد. فعالیت هایی را آموزش می دهد که در زندگی اجتماعی نیاز است. یک آدم نوع دوست، انسان دوست، اخلاق مدار و دوستدار طبیعت را پرورش می دهد. در زندگی عادی همیشه افرادی هستند که برای منابع طبیعی ارزش قائل هستند و از آن محافظت می کنند. هدف سازمان دانش آموزی پرورش چنین انسان هایی با مهارت های ویژه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار