پنج مهارت جدید که همه سربازان باید فرابگیرند

تهران (پانا) - سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از برنامه ریزی برای ارائه پنج آموزش عمومی به تمامی سربازان نیروهای مسلح خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۵۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پنج مهارت جدید که همه سربازان باید فرابگیرند

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: بر اساس نیازسنجی و برنامه ریزی‌های انجام شده که با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌ها و نهادها انجام شد در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید در دوران سربازی پنج نوع آموزش عمومی به سربازان ارائه شود.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در آینده و زندگی سربازان موثر و لازم است، اظهار کرد: بر این اساس سربازان نیروهای مسلح می‌بایست پنج آموزش شامل امداد و نجات و کمک‌های اولیه، کسب و کار، آموزش‌های مالی و اقتصادی، مواجهه با فضای مجازی و نحوه صحیح استفاده از آن و مهارت‌های زندگی را در طول دوران خدمت سربازی خود فرا بگیرد.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با بیان اینکه طی برنامه ریزی‌های انجام شده در سال 98 باید 200 هزار سرباز آموزش امداد و نجات و 40 هزار سرباز دیگر نیز آموزش‌های مربوط به کسب و کار، فضای مجازی و مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند، گفت: 40 مرکز آموزشی سربازان این آموزش را ارائه خواهند داد.

کمالی درباره زمان فراگیر شدن این آموزش‌ها نیز گفت: طبق برنامه ریزی‌های ما طی سال‌های آینده باید این پنج آموزش به تمام سربازان ارائه شود که ما در حال حاضر در حال رایزنی و طی کردن مقدمات اولیه این اقدامات هستیم.

به گفته سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، این قرارگاه در راستای افزایش نشاط سربازان و نیز بهینه و خوشایند سازی طول خدمت سربازی، اقدامات زیادی را در دستور کار داشته و در سال‌های پس از خدمت سربازی نیز اقدام به حمایت از سربازان ماهر برای کسب شغل و حرفه مناسب خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار