اولین جشنواره استانی دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی آذربایجان شرقی برگزار می شود

معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی گفت: تبلیغ کالای ایرانی با توانمندسازی کانون ها و دست سازه های دانش آموزی

تبریز ( پانا ) - معاون فرهنگی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی، از برگزاری اولین جشنواره استانی دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۵۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره  استانی دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی آذربایجان شرقی برگزار می شود

طاهر علمی در جلسه هماهنگی این جشنواره گفت: امسال اولین دوره جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی استان را داریم که تمام کانون های مناطق و نواحی دستاوردهای هنری، کارگاهی، فرهنگی، تولیدات محلی و ... را در هنرستان دکتر اکبریه ناحیه 5 تبریز در روزهای 28 و 29 آبان ماه به نمایش می گذارند.

معاون فرهنگی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این جشنواره که 27 تا 30 آبان ماه در تبریز برگزار می شود تحقق بخشیدن به شعار هر دانش آموز یک مهارت با تاکید بر نقش مکمل کانون های در آموزش و تربیت رسمی کشور، شناسایی و معرفی ظرفیت کانون ها، شناسایی روش های نوین اثربخش، معرفی فعالیت کانون ها به مربیان، مدیران، اولیا و دانش آموزان با تمرکز بیشتر بر دانش آموز محوری اجرا می شود.

علمی با اشاره به بالندگی و تحول کانون ها از دهه 70، گفت: در کشور بیش از یک هزار کانون تربیتی فعالیت می کنند که در استان ما 52 کانون فرهنگی و تربیت وجود دارد که 32 کانون در مناطق فعال هستند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان، کانون ها را مکمل تعلیم و تربیت رسمی کشور معرفی کرد و گفت: توجه ویژه به انتخاب و انتصاب مدیران کانون ها، توانمندسازی همه جانبه، تربیت همراه با مهارت، ارتباط و آشنایی اولیا و دبیران با فعالیت مراکز کانون های تربیتی و توجه به ایجاد انجمن های علمی انگیزه های لازم برای زندگی اجتماعی سالم را فراهم می کند.

وی در پایان اظهار داشت: در این جشنواره ضمن معرفی فعالیت های کانون ها به اقشار عمومی جامعه، تبلیغ کالای ایرانی با دست سازه های کوچک دانش آموزان نیز حاصل می شود.

ارائه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی

یعقوب فنایی نیز در این جلسه افزود: جشنواره در 4 بخش نمایشگاه، کارگاه مهارت آموزی، انجمن های علمی کانون ها و فروشگاه برگزار می شود که اجرای برنامه فعالیت های عمومی، برنامه های بومی و محلی، جنگ شبانه ، تکخوانی و تکنوازی و دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز بعنوان برنامه های جنبی این جشنواره پیش بینی شده است و شرایط بازدید و خرید برای دانش آموزان فراهم می باشد.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به اهداف جشنواره اشاره ای داشته و تصریح کرد: استفاده بهینه از تجارب کانون‌ها و مربیان، تأکید بر نقش مکملی این کانون‌ها در نظام آموزش‌وپرورش، ارائه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی، افزایش اثربخشی برنامه‌های کانون‌ها، تمرکز بر دانش‌آموز محوری، توسعه مهارت‌های کارشناسان و مربیان کانون‌ها، استمرار حضور دانش آموزان در این مراکز، مهارت‌آموزی و تحقق بخشیدن به شعار هر دانش‌آموز یک مهارت از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: مخاطبین این جشنواره مدیران و کارشناسان کانون‌های فرهنگی تربیتی و همچنین کارشناسان مسئولان و کارشناسان فعالیت‌های اردویی و کانون‌ها، مربیان و دانش آموزان عضو انجمن‌ها و کارگاه‌های مهارتی کانون‌ها و مدیران مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار