معرفی آموزش‌وپرورش فارس به‌عنوان دستگاه برتر استانی در اقامه نماز

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به نقش بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت در اشاعه فرهنگ نماز در جامعه ،گفت: اگر دانش آموزان با شناخت کامل و نیت قلبی خوب ، صحیح و سالم به سمت نماز گرایش پیدا کنند قطعاً می‌توانند این فرهنگ را بین خانواده خود نیز ترویج دهند.

کد مطلب: ۹۶۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معرفی آموزش‌وپرورش فارس به‌عنوان دستگاه برتر استانی در اقامه نماز

علی عسکر نجفی در پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان" نماز و مدرسه "در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز ، با تأکید بر لزوم ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز در مدارس استان گفت: لازم است تلاش مضاعفی در بحث نماز داشته باشیم تا بتوانیم جمعیت نزدیک به یک‌میلیون‌نفری دانش آموزان استان را تحت پوشش قرار دهیم و فرهنگ نماز را در بین همه آن‌ها ترویج دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر اهمیت ارتباط بین خانه و مدرسه در بحث نماز گفت : ما معتقدیم اگر دانش آموزان با شناخت کامل و نیت قلبی خوب ، صحیح و سالم به سمت نماز گرایش پیدا کنند قطعاً این فرهنگ رابین خانواده خود نیز ترویج می‌دهند .

نجفی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در فراگیر شدن بحث نماز در مدارس گفت : اجرای 100 درصدی طرح آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی استان ، اجرای طرح پیوند مسجد ، مدرسه و منزل در 20 درصد مدارس هم‌جوار مساجد ، اجرای طرح "قرائت زیبای نماز" برای دانش آموزان متوسطه اول در تمامی مدارس فارس ازجمله اقداماتی است که در بحث نماز انجام‌شده است .

او گفت: جشن تکلیف برای یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر شیرازی به‌صورت نمادین و متمرکز در جوار حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) و حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) برگزار شد و این طرح در تمام مدارس استان نیز برای دانش آموزان مکلف اجراشده است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت : کتاب‌های گلستان احکام و به‌سوی نماز نیز در بین دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی باهدف آشنایی دانش آموزان با مسائل عملی نماز و اجرا و برگزاری صحیح نماز و قرائت درست آن توزیع‌شده است .

نجفی افزود: 9 هزار روحانی کار اقامه نماز در مدارس استان را به عهده گرفتند که یک هزار و 200 نفر از این روحانیون از استان فارس بودند.

وی به درخشش دانش آموزان استان در مسابقات قرآن در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت : در بحث اشاعه فرهنگ نماز نیز موفق به کسب مقام‌های برتر در کشور در چند رشته خصوصاً بخش پژوهشی بحث نماز شدیم .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با بحث تقلید و مرجعیت ،گفت : در این راستا با برگزاری جلسات تبیین و تشریح برای دانش آموزان ،مباحث تقلید و مرجعیت تشریح و مراجع تقلید معرفی‌شده و رساله‌های عملی نیز در اختیار دانش آموزان پایه نهم قرارگرفته است.

با اشاره به اجرای طرح مبین " مدیریت برنامه‌های یاوران نماز" گفت : همچنین دوره ضمن خدمت ویژه مدیران مدارس منتخب استان نیز برگزارشده که در قالب دوره نماز شناسی و شیوه‌های دعوت دانش آموزان به نماز و مدیریت برنامه‌های نماز در مدارس تابعه استان ، شهرستان‌ها ، نواحی و مناطق هست .

وی افزود : تلاش کردیم در بین سوادآموزان نیز آموزش‌های مرتبط با نماز را داشته باشیم که در این راستا 15 هزار سوادآموز از طریق 2 هزار آموزش‌دهنده با نماز آشنا شدند و به سمت نماز گرایش پیدا کردند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت : نزدیک به 2 هزار و800 باب نمازخانه در سطح مدارس استان وجود دارد و نزدیک به هزار و 400 سالن نیز به مجموع نمازخانه‌های استان اضافه کردیم و این‌گونه 50 درصد از مدارس استان از نمازخانه‌ها برخوردار شدند.

نجفی ادامه داد : لازم است با بهره‌مندی از اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین کمبود نمازخانه‌های مدارس را جبران کنیم و از فضاهای مناسب ، تمیز و استاندارد برای برگزاری مراسم باشکوه نماز برای دانش آموزان عزیز بهره ببریم.

در این اجلاس که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، از مدیران و دستگاه‌های اجرایی که در طول یک‌ سال فعالیت چشمگیرتری درزمینه اشاعه فرهنگ نماز و اهمیت به این فریضه نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند ، تقدیر شد و از دکتر نجفی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس نیز به خاطر موفقیت آموزش و پرورش استان درکسب رتبه اول کشوری آموزش عملی نماز و همچنین کسب عنوان دستگاه برتر اقامه نماز در بین ادارات کل تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار