با حضور مشاور اجرایی مدیر کل استان زنجان:

جلسه کارشناسان مناطق و نواحی امور شاهد و ایثارگران استان برگزار شد

زنجان (پانا) - گردهمایی کارشناسان امور شاهد مناطق و نواحی استان با حضور محمدی مشاور اجرایی مدیر کل، حسین میرزایی رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران، عماری رئیس اداره ارزیابی اداره کل و کارشناسان مناطق و نواحی استان با محوریت تبیین برنامه ها و کیفیت بخشی به فعالیت های این حوزه، در سالن غدیر اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۵۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کارشناسان مناطق و نواحی   امور شاهد و ایثارگران استان برگزار شد

علی محمدی مشاور اجرایی مدیر کل در این جلسه ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از تمامی کارشناسان این حوزه، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران گران‌بهاترین سرمایه های خود را در راه کشور فدا کردند و امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

محمدی گفت: در دنیا جنگ های مختلفی رخ داده است اما جنگ تحمیلی با سایر جنگ ها تفاوت دارد و ضرورت دارد ویژگی ها و ارزش های این دوران به دانش آموزان منتقل شود تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: سیاست امروز ما بر مبنای سند تحول است تا دانش‌آموزانی پرسش‌گر، مطالبه‌گر و چند بعدی تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: مدیر مدارس شاهد علاوه بر مسائل آموزشی و پرورشی، باید برنامه‌های خاصی برای امور شاهد داشته باشد و از فناوری‌های نوین بهره گیرد.

مشاور اجرایی مدیر کل با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و داشتن هدف در برنامه‌ها و دیدار با خانواده شهدا گفت: دیدار با خانواده شهدا نباید صرفا ظاهری و جنبه تبلیغی داشته باشد چرا که آسیب‌زا خواهد بود.

عماری رئیس اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات با اشاره بِه مدرسه محوری در فعالیت‌ها، گفت: مدرسه کارگاه بزرگ انسان سازی است، همان انسانی که در سند تحول از آن یاد شده است تا به مراتبی از حیات طیبه دست یابیم.

وی افزود: انسان خلیفه و نماد خداوند روی زمین است و ضرورت دارد با برنامه‌ریزی صحیح و منسجم برای تربیت انسان صالح بکوشیم و به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنیم.

در ادامه جلسه حسین میرزایی رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل نیز ضمن قدردانی از زحمات کارشناسان مناطق و نواحی در اجرای برنامه‌های امور شاهد، گفت: فلسفه این اداره بحث تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ ایثار و حمایت از فرهنگیان ایثارگر است.

میرزایی افزود: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت موجب حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان می‌شود.

وی در ادامه با تبیین فعالیت های این حوزه، ساختار طرح شاهد و ایثارگران را شامل شورای عالی طرح و برنامه، ستاد برنامه ریزی،کمیسیون های تخصصی و ستاد مرکزی بیان کرد.

رئیس اداره شاهد با اشاره به حوزه فعالیت اداره شاهد، بیان داشت: مدارس شاهد بهترین محل برای اجرای برنامه‌ها از جمله برنامه بوم است و مدیران می‌توانند متناسب با نیاز مدرسه روی مهارت آموزی به طور ویژه کار کنند.

گفتنی است: در پایان هر یک از کارشناسان پیگیری امور شاهد مناطق و نواحی استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار