102 کیلومتر رودخانه در آذربایجان‌غربی لایروبی شد

ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت از ابتدای امسال 102 کیلومتر رودخانه در شهرستان‌های 17 گانه استان لایروبی شده که این امر گام مهمی در راستای مقابله با سیل است.

کد مطلب: ۹۶۵۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
102 کیلومتر رودخانه در آذربایجان‌غربی لایروبی شد

کیومرث دانشجو در شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان‌غربی افزود: 70 کیلومتر از لایروبی رودخانه های استان در سال جاری طی ماه های فروردین و اردیبهشت صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی عملکرد خوبی در لایروبی رودخانه ها داشته و در سال گذشته رتبه نخست کشور را به دست آورد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، 117 کیلومتر لایروبی نیز از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه، در رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: 140 کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری نیازمند لایروبی بوده و جزء نقاط بحرانی به شمار می رود.

دانشجو بیان کرد: برای اجرای طرح لایروبی 140 کیلومتر از رودخانه های آذربایجان غربی، 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که تاکنون 28 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی گفت: ماشین آلات این شرکت نیازمند تعمیر هستند و نیازمند نوسازی و تعمیر ناوگان هستیم که برای این کار، 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: در 2 سال گذشته 110 کیلومتر از رودخانه های 12 شهرستان آذربایجان غربی لایروبی و برای این اقدامات بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: عملیات آزادسازی رودخانه ها در روضه چای، گدار و و باراندوز ارومیه با وجود مقاومت کشاورزان انجام شده که امیدواریم این روند ادامه یابدو

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اضافه کرد: از سال 1394 تاکنون 328 هکتار از محدوده رودخانه ها آزادسازی شده که به همین مقدار نیز به آزادسازی نیاز داریم.

وی اظهار داشت: در سال جاری 63 هکتار در 14 شهرستان استان در محدوده رودخانه ها آزادسازی شده است که با توجه به احتمال وقوع سیلاب آزادسازی رودخانه ها به صورت سراسری ضرورت دارد.

وی بیان کرد:140میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی محدوده رودخانه ها در استان مورد نیاز است که تاکنونی ریالی اعتبار در این خصوص دریافت نکرده ایم.

لایروبی رودخانه ها از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیری از بروز سیلاب در فصل بارش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار