افزایش ۲۰درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از افزایش ۲۰درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

علی رحمتی درجریان بازدید از پایانه مرزی بیله سوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۷ماه گذشته ۲۵۰هزارو۶۴ تن کالا توسط ۱۱هزارو ۳۰۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد۲۲۵هزارو۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰هزارو ۲۵۲ دستگاه کامیون ایرانی و۲۴هزارو۶۱۴ تن کالا توسط هزارو ۵۰ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

او کاشی، شیشه، پروفیل، نمک،قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات را عمده کالاهای صادراتی ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است، گفت: در مدت یاد شده بیش از ۹۵ هزارو ۸۵۳ تن کالا توسط ۳هزارو ۹۴۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رحمتی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

او پایانه مرزی بیله سوار را جز ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: در مجموع صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی ۵۴۴ هزارو ۳۱۸ تن کالا از طریق این پایانه جابجا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار