دستور استاندار آذربایجان‌غربی برای اختصاص بودجه ویژه لایروبی رودخانه‌ها

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اولویت نخست استان در فصل پیش از بارش‌ها لایروبی رودخانه‌ها برای جلوگیری از وقوع سیل است، گفت: اعتبار 90 میلیاردی لازم برای این امر باید به سرعت در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۶۵۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دستور استاندار آذربایجان‌غربی برای اختصاص بودجه ویژه لایروبی رودخانه‌ها

محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان‌غربی افزود: سیلی که طی سال جاری در استان‌های خوزستان و لرستان به وقوع پیوست، دهها میلیارد ریال خسارت به جا گذاشت که بودجه‌های 10 ساله این استان‌ها برای جبران این خسارت کافی نیست؛ بر همین اساس باید از بروز حوادث مشابه در این استان نیز جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع چنین بلایایی باید مدیریت منابع آب و لایروبی رودخانه‌های آذربایجان‌غربی به‌سرعت انجام گیرد و همه بودجه آب‌منطقه‌ای به این بخش اختصاص یابد.

وی بیان کرد: 10 میلیارد ریال برای تعمیر ناوگان آب‌منطقه‌ای در راستای لایروبی رودخانه‌ها اختصاص می‌دهیم تا این ماشین‌آلات با تمام قدرت با توجه به شروع فصل بارش و مدیریت منابع آب شروع به کار کند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: 80 میلیارد ریال اعتبار لایروبی رودخانه‌ها را نیز استانداری تقبل می‌کند تا از وقوع بلای سیل در استان و وارد شدن خسارت به مردم جلوگیری شود.

شهریاری گفت: از 140 کیلومتر مسیلی که برای لایروبی در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است، باید مناطق بحرانی احصا شود و لایروبی این قسمت‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی برای استان بسیار حیاتی است، اظهار داشت: تخریب عرصه‌های ملی را به صورت گسترده در استان شاهد هستیم و باید از این امر جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا باید با متجاوزان به عرصه‌های ملی به صورت جدی برخورد کند.

لایروبی رودخانه‌ها در ابتدای سال جاری و ماه‌های پایانی سال گذشته که توسط شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی انجام شد، عاملی موثر در جلوگیری از بروز بحران در این استان طی روزهای ابتدایی سال و هدایت آب به پیکره دریاچه ارومیه بود.

در ابتدای سال ده‌ها کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی در یک برنامه هماهنگ و سریع لایروبی شد؛ طبق پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی در ادامه فصل پاییز امسال شاهد بارش بالاتر از نرمال در آذربایجان‌غربی خواهیم بود و این امر، نگرانی‌ها را برای بروز سیل بیشتر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار