پیش بینی برداشت بیش از ۲۵ هزار تن محصول سویا از مزارع استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول دانه روغنی سویا از سطح مزارع استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برداشت شود.

کد مطلب: ۹۶۵۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی برداشت بیش از ۲۵ هزار تن محصول سویا از مزارع استان اردبیل

احمد شهریار ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول دانه روغنی سویا از سطح مزارع استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برداشت شود.

او افزود: برای خرید محصول برداشت شده سویا پنج مرکز در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار پیش‌بینی شده و خرید توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مباشر خرید انجام می‌شود.

شهریار همچنین میانگین عملکرد دانه سویا در این شهرستان ۲.۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: دانه روغنی سویا در منطقه مغان به صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود و در حال حاضر برداشت سویای بهاره و ارقام زودرس آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه روغن سویا حاوی اسیدلینولئیک بسیار بالا بوده و همچنین میزان پروتئین این محصول ۲ برابر سایر دانه‌های روغنی است، افزود: دانه روغنی سویا به علت قابلیت تثبیت نیتروژن خاک یکی از مهم‌ترین محصولات در تناوب با سایر محصولات بشمار می‌رود.

شهریار گفت: کشت دانه روغنی سویا از سال‌های دور در منطقه مغان رواج یافته و این محصول به عنوان محصول جایگزین و کشت دوم در مزارع غلات منطقه و پس از برداشت کلزا، گندم و جو انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار