فدوی: دانش آموزان سفر راهیان نور با تامل طی کنند

تهران (پانا) - سردار علی فدوی، معاون فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی، در مراسم افتتاحیه راهیان نور از دانش آموزان خواست تا راجع به مسیر و سفری که می روند، تفکر کنند.

کد مطلب: ۹۶۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فدوی: دانش آموزان سفر راهیان نور با تامل طی کنند

در این مراسم سردار علی فدوی، معاون فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی، گفت: من به مثابه شب های عملیات که در شروع هر عملیاتی رمزی گفته می شد و دلدادگان امام حسین و حضرت امام با ادای آن رمز توسط فرمانده های عالی عملیات را شروع می کردند می خواهم جای پای رزمندگان بگذاریم و برلی شروع این سفر همان رمز را بیان کنم. انشاله شروع سفر راهیان نور با این رمز پر برکت شود.
وی افزود: با نام خداوند متعال و توجه حضرت باری تعالی اکنون دانش آموزان در اغاز گام دوم انقلاب اسلامی آماده حضور در دانشگاه این جبهه شدند و می روند برای ایجاد تحکیم انقلاب اسلامی، مقدمات ظهور منجی بشریت را فراهم کنند. دانش آموزان این سفر را آغاز می کنند تا جهاد و ایثار و سیره رسول را کشف کنند.
فدوی گفت: کاروان راهیان نور دانش آموزی از کنار مرقد مطهر امام(ره) و با رمز لبیک یا خمینی سفر خود را آغاز می کند و در حضور حضرت امام(ره) هستیم و سفری را شروع می کنیم که به برکت انقلاب اسلامی است که وجود دارد.
وی افزود: فرصت بی نظیر و بی انتهایی است که پیدا کردیم و در دهه شصت رزمندگان از فرمان امام و فرمانده خود اطاعت کردند. اکنون نیز به برکت و خیر آن زمان که بجا مانده افتخار حضور در این برنامه ها را داریم. عده زیادی از دلداگان در این راه شهید شده اند و همچنان جاماندگان منتطراند به این مقام عظیم دست پیدا کنند. بدون شک راهیان نور به نوعی لبیک گویی به همان امام راحل(ره) است.این بالاترین کشف تربیتی است. زیرا دانش آموزان ما در مسیری گام بر می دارند که پیروان امام در آن شهید شدند.
وی افزود: در این مسیر دانش آموزان به کوچکترین اثر ارزشی که به آن می رسند، تامل کنند. خون هایی که در این سرزمین بر زمین ریخت را ببینید و بر آن تفکر کنید. تفکر بر حرکت شهدایی که برای این سرزمین جانشان را دادند. بهترین جایی که می توانیم پیدا کنیم تا سر برگریبان خود برده و راجع به خداوند متعال و دستوراتی که داده است، تفکر کنیم، در همین مکان است. درجاییکه خاص است و آدم های خاص گام نهاده اند و عزیزترین ما حان خود را در راه خداوند دادند و باید بر این مهم تفکر کنید.
فدوی گفت: عزم مان را جزم کنیم که در این هم خیر دنیاست و آخرت است. خداوند هم بسیار دوست دارد که ما تفکر کنیم. خط سرخ شهادت که از خون سالار شهیدان شروع شده همچنان ادامه دارد.
فدوی افزود: حضرت امام یکبار راجع به شهید فهمیده سخن گفتند اما راجع به حضور زنان و دختران سه بار سخن گفتند و گفتند زنان و دختران رهبران ما هستند. دانش آموزان ما این مسیر مهم را با تفکر دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار