مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد: آموزش وپرورش اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیرعامل است

یاسوج (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، آموزش وپرورش را اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد، آگاه سازی ومقاوم سازی فرهنگی واجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ دشمن باید استراتژی پدافند غیرعامل باشد.

کد مطلب: ۹۶۵۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد: آموزش وپرورش  اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیرعامل است

همایش پدافند غیر عامل با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مدیر سازمان دانش آموزی و جمعی از فرهنگیان در سالن شهید مطهری یاسوج برگزار شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این همایش که هدف از آن ترویج آموزه های لازم برای استحکام بیشتر جامعه در برابر تهدیدات احتمالی وتبیین مسئولیت های عمومی بود، اظهار کرد: پدافند به معنای دفاع است و در یک تقسیم بندی یا عامل است یا غیر عامل، در پدافند عامل جنگ افزار و تسلیحات نقش دارد ولی در پدافند غیر عامل که یک دفاع غیر نظامی است مجموعه تدابیر و اقداماتی اندیشه می شود تا ما بتوانیم میزان آسیب پذیری مان را کاهش دهیم.

هادی زارع پور، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران را از اصول اصلی و اولویت های پدافند غیرعامل برشمرد که باید برای تحقق آن ها برنامه ریزی و تلاش شود.

او با بیان اینکه ایمنی و امنیت همواره یکی از دغدغه های انسان در طول تاریخ محسوب می شود، افزود: در طول تاریخ بیش از 5 هزار ساله تمدن بشر حدود 14 هزار جنگ رخ داده است که در این جنگ ها 4 میلیارد انسان جان خود را از دست داده اند.

زارع پور گفت: کشور ما شاید تنها کشوری در دنیا باشد که بیش از دیگران مورد تهدید واقع می شود، بنابراین ما باید پدافند غیرعامل را جدی بگیریم و در این زمینه بیشتر کار کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش تاکید کرد: هر مدرسه ای ساخته می شود می بایست آن مدرسه پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد یعنی محکم سازی و استحکام بنا در آن رعایت شده باشد.

او گفت: اگر بخواهیم کشوری ایمن داشته باشیم یکی از حوزه های که باید اقدامات پیشگیرانه در خصوص آن اندیشه شود حوزه پدافند غیر عامل است.

در ادامه مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران الان در شرایط پدافند غیر عامل است، افزود: از زمان آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران بخش عظیمی از تهدیدات بین اللملی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری علیه ما بوده است.

عباس بهشتی روی گفت: اگر بخواهیم بگوییم که در کدام دولت بیشترین تهدیدات پدافندی علیه ایران بوده است نوعی ظلم به اصل نظام است، ما در همان ابتدای نظام بحث تهدیدات نظامی، اقتصادی، سایبری و امنیتی را داشته ایم و چه خون بهای که در قبال این تهدیدات داده ایم و چه خون بهای که بیشتر باید بدهیم.

او افزود: با اینکه در دولت ها رویکردها متفاوت بوده است اما در همه مراحل بحث مقاومت و دفاع همیشه به عنوان نگاه اولا ما بوده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صد سال اخیر اتفاقاتی در نظام بین اللمل افتاده که متاسفانه آن خوی وحشی گری کشورهای مستبد در رآس انها آمریکا و اسراییل را شفاف تر از گذشته کرده است.

بهشتی روی با اشاره به اینکه ما در سنوات گذشته با یک تهدیداتی روبرو شده ایم که در حوزه پدافند غیر عامل، تهدیدات نوینی هستند، اظهار کرد: امروز شکی نداریم که اهداف تمام رجز خوانی ها و تهدیدات بین اللملی به نوعی متوجه ایران است.

او افزود: در حوزه پدافند غیر عامل شاخص های مشخصی داریم یعنی تهدیدات یا اقتصادی، نظامی، شیمیایی و بیولوژیک هستند و یا اجتماع محور و سایبری اند اما در حوزه خاورمیانه تلفیقی از این اقدامات به کار رفته اند که هدف آنها ایران اسلامی است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یکی از تهدیدات دشمن در زمینه پدافند غیر عامل را ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم بیان کرد و گفت: متاسفانه برخی در داخل با دشمن همراه شدند با ساز و کاری که در منطقه برای ما تدوین کرده بودند و کوبیدند بر طبل ناامیدی که مردم را مایوس کنند از دولتی (دولت تدبیر و امید) که برخواسته از اراده ملت بود.

از هشتم تا ۱۴ آبان ماه هر سال هفته پدافند غیر عامل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار