20 میلی متر باران در هفته پنجم پاییز در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از بارندگی 20 میلیمتری در هفته پنجم پاییز خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
20 میلی متر باران در هفته پنجم پاییز در سیستان و بلوچستان

مسعود آزادمنش کارشناس هواشناسی استان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته از حدود ۳۰ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی در سطح استان گزارش بارندگی داشتیم.

او با اشاره به بارندگی‌های شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: شب گذشته در زابل و دهنو میلک ۶ میلی‌متر باران بارید که با رعد و برق و تند باد لحظه‌ای همراه بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین از ایستگاه‌های زهک، محمد شاه کرم و شهرک گلخانی پنج میلی‌متر بارندگی گزارش شد.

او با بیان اینکه شدت بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان بیشتر بود، ادامه داد: شهرستان‌های قصرقند، نیکشهر و سیب و سوران بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را به خود اختصاص دادند به طوریکه بعد از ایستگاه‌های ساربوک و دستگرد در هیدوچ و هیچان نیز به ترتیب ۹ و ۸ میلی‌متر باران باریده است.

آزاد منش به ادامه فعالیت طوفان حاره‌ای MAHA در شمال اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: این توفان همچنان در این منطقه فعال است و توصیه می‌شود فعالان دریای فراساحل استان از تردد‌های دریایی در محدوده طوفان خودداری کنند.

او با بیان اینکه مسیر حرکت این توفان به سمت عرض‌های بالاتر و سواحل کشور عمان است، خاطر نشان کرد: فعالیت این توفان به وسیله هواشناسی سیستان و بلوچستان رصد و هر گونه تغییر در شدت و جهت حرکت اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار