کریمی: راهیان نور فرصتی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت است

تهران(پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران، در مراسم افتتاحیه راهیان نور که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد راهیان نور را برنامه ای برای آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهادت بیان کرد.

کد مطلب: ۹۶۵۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: راهیان نور فرصتی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت است

کریمی، معاون فرهنگی و پرورش شهر تهران در ارتباط با برگزاری برنامه راهیان نور گفت: بالغ بر ۷ استان کشور که در حدود ۴ هزار نفر هستند، امروز در افتتاحیه راهیان نور حضور دارند. همچنین از شهر تهران ۷۵۰ دانش‌آموز در این مراسم شرکت کرده اند و مابقی از شهرستان های تهران و استان های مختلف شرکت کرده اند و هر کدام از استان‌ها بر اساس سهمیه شان امروز در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش آموزان حضور دارند.
وی افزود: در برنامه راهیان نور ما چند هدف کلی را دنبال می کنیم. با توجه به اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب در عرصه اجتماعی و سیاسی جامعه وارد می‌شوند با برگزاری این برنامه‌ها دانش آموزان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
کریمی گفت: هدف از برگزاری این مراسم این است که دانش آموزان از نزدیک با موضوع شهادت آشنا شوند. همچنین دانش آموزان در کنار هم قرار گرفته اند ویک هم‌افزایی و تمرین در کنار هم بودن انجام می دهند. به عبارتی مهارت های زندگی را با برگزاری و شرکت در این عرصه فرا می گیرند. این یک اردوی سیاحتی، زیارتی، تفریحی است که احساس و باور من این است که تمامی دانش آموزان با حضور در این مراسم به لحاظ روحی نیز تقویت می شوند.
وی افزود: در این مسیرفرهنگ شهادت که مقدس است برای دانش آموزان جا می‌افتد و شهر تهران نیز در موضوع راهیان نور براساس سهمیه هایی که دارد، حضور پیدا می کند. دانش آموزان از استان های مختلف با فرهنگ های متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند و بچه ها احساس خوبی برایشان ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار