رمضانی: طرح شمیم نور برای آشنایی دانش آموزان ابتدایی با راهیان نور در دست بررسی است

تهران (پانا) - آیین افتتاحیه سراسری راهیان نوردانش آموزی کشوری در حرم مطهر امام(ره) درحال برگزاری است و علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از طرح جدید دانش آموزی شمیم نور به عنوان پیش نیاز طرح راهیان نور سخن گفت.

کد مطلب: ۹۶۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: طرح شمیم نور برای آشنایی دانش آموزان ابتدایی با راهیان نور در دست بررسی است

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: وقتی دفاع مقدس تمام شد تمام سعی ما بر این بود تا فرهنگ شهادت و ایثار به جامعه و نسل جوان منتقل شود. امروز ما راهیان نور را به عنوان یک فرآیند اثرگذار تربیتی نگاه می‌کنیم.
وی افزود: به این جهت است که راهیان نور را به عنوان یک اردوی معمولی فرض نمی کنیم و به عنوان یک تکنولوژی تعمیم فرهنگ شهادت در میان دانش آموزان نکاه می کنیم. هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا است و در برنامه ششم آموزش و پرورش بر آن تاکید شده است.
رمضانی افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش در موضوع راهیان نور ورود بسیار خوبی داشته است، به نحوی که برنامه ما این است که اگر امکانات ریلی فراهم شود بتوانیم ۶۰۰ هزار نفر اعزام از کل کشور به مناطق غرب و جنوب و مناطق دریایی داشته باشیم.
رمضانی با اشاره به طرح حدید مشترک میان آموزش و پرورش و بسیج گفت: کاری که قرار است امسال انجام دهیم این است که قرار است بزودی طرح شمیم نور را راه اندازی کنیم. این طرح در دست بررسی است.
وی افزود: در بحث اردوی راهیان نور دانش آموزان متوسطه دوم حضور دارند و ما نسبت به دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول غفلت کرده‌ایم و اعتقاد ما بر این است که دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در حوزه تربیتی بیشتر نقش پذیر هستند و هدف از طرح شمیم نور برنامه‌ریزی شد.
رمضانی در ارتباط با طرح شمیم نور گفت: در این طرح بازدید دانش آموزان از مقبره متبرکه شهدا و موزه شهدا و همچنین مکان هایی که در شهرهای مختلف، چهره‌های مطرح ترور شدند، بازدید داشته باشند و اردوهای یک روزه برای این دانش‌آموزان تعریف می‌شود.
وی افزود:ددستورالعمل این طرح آماده شده است و در دست بررسی است. ما در دوره ابتدایی دانش آموزان را تربیت می‌کنیم و وقتی به دوره متوسطه دوره دوم رسیدند و راهیان نور شرکت کردند، این دانش‌آموزان پیش از آن با این فرهنگ آشنا شده اند. مقام معظم رهبری نیز دغدغه در موضوع راهیان نور دارند و البته به درستی دغدغه دارند و حتی فرمودند این مهم به عنوان یک فناوری باید مورد توجه قرار گیرد. بچه هایی که در راهیان نور شرکت می کنند بعد از اتمام برنامه تغییر می‌کنند.
وی گفت: از این جهت اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی راهیان نور، با توجه به شرایط سخت اقتصادی اردوی راهیان نور را تعطیل نکرد و امسال سیاست آموزش و پرورش این است که انشالله این برنامه را انجام دهد. امروز حدود ۴ هزار نفر دانش آموز از استانهای مختلف شرکت کرده اند که عبارتند از قزوین و البرز و شهر تهران و شهرستانهای تهران و قم مازندران. انشاالله اعزام راهیان نور کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان برگزار می شود. در این هفته اعزام به مناطق مختلف ادامه پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار