معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد :

اجرای ۲ هزار طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف کشور

بجنورد (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای 2 هزار واحد طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف کشور خبر داد .

کد مطلب: ۹۶۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۲ هزار طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف کشور

سید محمد پژمان در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان شمالی گفت : طرح های بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه ای شهرها، بافت فرسوده و در مجموع بافت ناکارآمد شهری اجرا می شود تا وضعیت زندگی شهروندان بهبود یابد .

وی با اشاره به بازدید از محله های مختلف شهرهای بجنورد و شیروان اظهار کرد : شهرهای خراسان شمالی در تمام نقاط و بخش ها، نیاز به انجام اقدامات ویژه دارند تا شرایط نشاط، شادابی و رفاه برای شهروندان مهیا شود .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری، کاری گسترده است و در این زمینه باید تمام دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری، همکاری داشته و پای کار بیایند ، افزود : این شرکت پیگیر سیاست های دولت در زمینه بازآفرینی شهری است و نباید تصور شود که تمام کارها بر عهده این شرکت است .

پژمان با اشاره به اینکه تاکنون بخش بسیار ناچیزی از اهداف و اقدامات بازآفرینی شهری محقق شده است، خاطر نشان کرد : خارج شدن از این وضعیت نیازمند اهتمام عموم و انسجام میان دستگاه ها است .

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نگرانی ها از پایین بودن سقف تسهیلات اجرای واحدهای مسکونی، گفت: هیچ نگرانی برای سقف تسهیلات وجود ندارد، به ازای هر واحد مسکونی در بافت فرسوده، ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی یارانه دار پرداخت می شود اما اگر فرد، متقاضی دریافت تسهیلاتی بیش از این میزان باشد، یارانه به وام تعلق نمی گیرد .

محمد علی شجاعی ، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه خواستار شناسایی زمین‌های دستگاه‌های اجرایی استان و واگذاری اراضی مازاد برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری شد .

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان باید تا روز شنبه فهرست زمین های باسند و بدون سند خود را اعلام کنند و اداره کل امور اقتصادی و دارایی با همکاری ثبت اسناد و املاک استان نیز، اطلاعات خود در این خصوص را ارائه کنند .

وی افزود: باید کمیته ای در این باره تشکیل شود که در مدت ۱۰ روز، زمین های مازاد و بلااستفاده ادارات مشخص شده و برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری، واگذار شود.

علیرضا مصطفی زاده ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: ۳۰ درصد از جمعیت شهر بجنورد، در مناطق حاشیه ای سکونت دارند و در حال حاضر ۲۶ منطقه حاشیه نشین در محدوده شهر بجنورد وجود دارد.

مصطفی زاده اظهار داشت: برای اجرای طرح ها و پروژه های بازآفرینی شهری در سال 97 ، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۸ابلاغ شده بود که 79 میلیارد ریال تخصیص داشته است و برای پروژه های ۲ شهر بجنورد و شیروان هزینه می شود .

وی با اشاره به حذف نام اسفراین از لیست شهرهای دارای اعتبار بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸، گفت: برای افزودن اسفراین به این فهرست، پیگیری ها و مکاتباتی انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است .

مصطفی زاده افزود: از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه ابلاغی به میزان 79 میلیارد ریال ، مبلغ 90 میلیارد ریال جذب شده (از محل سهمیه سایر استانها) در محلات هدف هزینه گردیده است .

وی به عملکرد قیر در بحث بازآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت : در سال های 96 و 97 به میزان 1466 تن قیر رایگان به شهرداری های بجنورد ، شیروان و اسفراین تحویل شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان به بحث اقدام ملی در حوزه بازآفرینی پرداخت و اضافه کرد : در خصوص اقدام ملی نیز با توجه به ابلاغ سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در حوزه بازآفرینی شهری به میزان 1966 واحد بوده است که تاکنون عملکرد این اداره کل 874 واحد در قالب تسهیلات و مشارکت در ساخت می باشد .

منبع :

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار