رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران:

اولیای دانش آموزان بهترین فرصت برای آموزش یک مهارت هستند

پیربکران(پانا) - دوره ضمن خدمت برنامه بوم ویژه مدیران دوره ابتدایی در پژوهشسرای دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اولیای دانش آموزان بهترین فرصت برای آموزش یک مهارت هستند

مجتبی سهرابی رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران در دوره ضمن خدمت برنامه بوم ویژه مدیران دوره ابتدایی ضمن تبریک ماه ربیع الاول و هفته بسیج دانش آموزی خطاب به مدیران گفت: در اجرای هر طرح جدید، باید آن را تحلیل کرد و در جهت اجرای طرح تلاش لازم را انجام داد.

وی افزود: در اجرای هر طرح جدیدی در بین همکاران دو نوع نگرش وجود دارد: مقابله با طرح بجای راه حل برای اجرای طرح و برنامه ریزی جهت اجرای بهینه طرح با تحلیل و برنامه ریزی.

رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکرانادامه داد: برنامه بوم طرح زیاد جدیدی نیست چون سال گذشته هم اجرا شده است. این طرح بیان می کند 60 ساعت محتوای آموزشی کتب درسی کاهش می یابد و در طی 30 هفته، هر هفته به مدت 2 ساعت، باید به آموزش مهارت اختصاص داده شود که آموزش هر مهارت باید طبق فرصت ها و توانایی های مدرسه انجام شود.

سهرابی در زمینه مدیریت طرح بوم گفت: مدیر باید حاشیه های کار خود را کم کند تا بتواند مدیریت خود را به نحو احسنت انجام دهد. دید مدیر باید فراتر از مدرسه خود باشد. اولیای دانش آموزان بهترین فرصت برای آموزش یک مهارت هستند. در این راستا باید بانک اطلاعاتی مدیر در رابطه با توانمندی اولیا زیاد باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران در پایان بیان داشت: بهترین کار برای اجرای این طرح تبادل تجربه همکاران است. دانش آموز در دوره اول متوسطه اطلاعاتی درباره شغل آینده خود کسب می کند و دوره دوم متوسطه درباره شغل آینده خود به تکمیل مهارت دست می یابد. هدف آموزش و پرورش با اجرای طرح بوم این است که با آموزش مهارت در کنار دروس تئوری، یک فرد کارآفرین تربیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار