با حفظ منابع آب، آینده را حفظ می کنیم

کاشان (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:آب، مهم‌ترین واژه و موضوع برای منطقه کاشان است. زندگی و حیات ما به آب وابسته است. اگر آب نباشد همه باید از این منطقه کوچ کرده و به جایی دیگر برویم. اگر امروز منابع آب را حفظ کنیم آینده را حفظ کرده‌ایم.

کد مطلب: ۹۶۵۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
با حفظ منابع آب، آینده را حفظ  می کنیم

سید جواد ساداتی‌نژاد در آیین زنگ آب در دبستان پیله وریان این شهر اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌توانست فقط به کار آموزشی در مدرسه بپردازد ولی به حوزه‌های اجتماعی وارد شده و نقش موثری در آموزش مهارت‌های اجتماعی ایفا کرده است.
وی افزود: هر دانش‌آموز عضو فعال یک خانواده است. کودک هرچه کوچک‌تر و کم‌سن‌تر باشد، در خانه و خانواده بیشتر اثرگذار است و برای آنکه بتوانیم برای مدیریت مصرف آب، کاری انجام شود باید با آموزش کودکان شروع کنیم.
ساداتی نژاد گفت: یکی از ویژگی‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان ، استقلال این شرکت است. اگر این سازمان مستقل نبود، برای هر کار ساده باید از اصفهان اجازه بگیرد و مردم سالانه با چند ماه قطعی آب روبرو بودند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز گفت:فعالیت های فرهنگی طی ده سال گذشته در حوزه‌ مدیریت مصرف آب به نتیجه رسیده است. امروز شاهد برنامه‌های متنوع و متعدد خودجوش در سطح مدارس شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل هستیم که برای صرفه‌جویی در مصرف آب اجرا می‌شود.
محمد رضا اسدی اظهار کرد: باور داریم با وجود این برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، آینده منابع آب در منطقه کاشان روشن است.هرچند که در حال حاضر وضعیت منابع آب نامناسب است. وضعیت خوبی ندارد.
وی افزود: نه تنها در کاشان با کمبود آب مواجه هستیم بلکه مردم در سراسر کشور با کمبود آب و منابع آبی روبرو هستد. بنابراین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در کلیه سطوح ضروری و با اهمیت است.
وی تصریح کرد: سالانه برای ده هزار دانش‌آموز در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برنامه‌های فرهنگی جهت آموزش مدیریت مصرف آب برگزار می‌شود. تک‌تک کودکان سفیران آب در مدرسه، منزل و خانواده هستند و نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف ایفا می‌کنند.
مدیرعامل آبفای کاشان تاکید کرد: کودکان در خانه و خانواده برای صرفه‌جویی در مصرف آب به بزرگ‌ترها تذکر می دهند که ناشی از آموزش‌هایی است که در مدرسه فراگرفته اند.
اسدی ابراز امیدواری کرد با تحقق اهداف برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه‌ مدیریت مصرف بتوانیم کمبودها گذشته را جبران کرده و آب را برای آیندگان حفظ و نگهداری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار