برج علم و فناوری استان بوشهر افتتاح می‌شود

بوشهر(پانا)_ استاندار بوشهر گفت: برج فناورانه استان بوشهر با کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال آماده شدن است و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

کد مطلب: ۹۶۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برج علم و فناوری استان بوشهر افتتاح می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای مهارتی استان بوشهر با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های تاثیرگذار در توسعه کشور است اظهار داشت: این استان از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تولیدی برخوردار است که جایگاه مهمی در در توسعه کشور دارد.

وی، با اشاره به تشکیل نخستین شورای مهارت آموزی استان‌ها در بوشهر گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که کشور در کنار دیگر موضوعات با آن دست و پنجه نرم می‌کند حوزه اشتغال است.

استاندار بوشهر، ابرچالش هر نظام سیاسی را بیکاری دانست و تاکید کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال و کارآفرینی یکی از رسالت‌های مهم مسئولان محسوب می‌شود و یکی از انتظارات مهم مردم تحقق این مهم است.

گراوند با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم نظام اسلامی ایران مشکلات اشتغال و کار است خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌‌ها می‌تواند با یک برنامه‌ریزی و مطالعات با همکاری همه دستگاه‌ها در حل مشکلات اشتغال جامعه کمک و فضای لازم در حوزه اشتغال فراهم کند.

وی، راهکار و شاه‌کلید مقابله با بیکاری را آموزش‌های مهارتی و ارتقاء آموزش‌ها دانست و تاکید کرد: برای مقابله با چالش بیکاری و حل مشکل اشتغال راهکار آن توجه به آموزش‌های مهارتی است.

استاندار بوشهر با تاکیدبر توجه به تدوین برنامه‌های مهارتی برای فراهم شدن فضای اشتغال و کار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظام اداری دیگر ظرفیت اشتغال آن تکمیل شده و قابلیتی در حل مشکل اشتغال ندارد باید بر اساس برنامه‌ریزی در مهارت‌افزایی و کارآفرینی تلاش کرد.

گراوند با بیان اینکه ظرفیت بسیار مهم و بزرگی در کشور در عرصه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد افزود: در راستای توسعه فرهنگ اشتغال در استفاده از ظرفیت‌های اشتغال غفلت صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشارکت اقتصادی در جهان بیان کرد: مشارکت اقتصادی در ایران نسبت به متوسط جهانی پایین است که بخشی از آن به سبب این است که به حوزه‌های مهارتی توجه کافی و به جامعه روستایی، بانوان و دیگر بخش‌ها پرداخته نشده است که این مهم سهم مشارکت اقتصادی کاهش داده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند مشکلات مشارکت اقتصادی را جبران کند گفت: باید فرهنگ اشتغال و کار در جامعه تغییر یابد که توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان باید در اولویت قرار بگیرد.

گراوند از افزایش شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از 12 شرکت دانش بنیان این استان اکنون به 38 شرکت افزایش یافته که زمینه مطلوبی برای هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی را فراهم کرده است.

وی، با بیان اینکه برج علم و فناوری استان بوشهر ایجاد می‌شود گفت: برج فناورانه استان بوشهر با کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال آماده شدن است و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر از تغییر نگرش در حوزه اشتغال و کارآفرینی خبر داد و افزود: در این راستا با مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر و حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور کارهای مهمی در حال اجراء است.

گراوند با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در کنار این ظرفیت‌ها قرار بگیرد و تغییر نگرش را تقویت کند افزود: در این راستا کارهای فرهنگی باید انجام شود و رسانه ملی صدا و سیما، فضای مجازی، تربیون‌ها و صاحبان دانش و صاحب‌نظران در عرصه تغییر نگرش اشتغال، باید نقش آفرینی کنند.

وی، با تاکید بر بازنگری نظام بیمه‌های حمایتی تصریح کرد: به جای پرداخت یارانه مستقیم ، ایجاد یک نظام بیمه حمایتی که در دنیا تجربه شده است می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در این استان سالانه افزون بر 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل تولید می‌شود خاطر نشان کرد: این میزان محصول که 8 ماه در سال کشاورزان و فعالان اقتصادی با آن درگیر هستند بالای 1000 میلیارد تومان گردش مالی دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی مطلوب از این فرصت در حوزه اشتغال و مهارت بهره جست.

گراوند بیان کرد: بیمه‌های حمایتی با استفاده از تجارب دیگر کشورها در کنار فعالیت‌های آموزشی با کمک دولت می‌توانند بخش زیادی از دغدغه حوزه اشتغال جامعه را برطرف کنند.

وی،صنایع دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و تاکید کرد: صنایع دریایی در استان بوشهر با داشتن پیشینه تاریخی با ارزش با ارائه آموزش مهارتی در این حوزه می‌تواند توسعه استان و اشتغال را پرشتاب کند.

استاندار بوشهر به گردشگری و صنایع دستی در استان پرداخت و بیان کرد: صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید بااستفاده از این ظرفیت در عرصه مهارت آموزی تلاش بیشتری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار