بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح پرورش ماهی خاویاری ده شیخ دنا

یاسوج (پانا) - وزیر جهادکشاورزی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نخستین طرح پرورش ماهی خاویاری استان در روستای ده شیخ پاتاوه شهرستان دنا بازدید کردند.

کد مطلب: ۹۶۵۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر جهاد کشاورزی  از طرح پرورش ماهی خاویاری ده شیخ دنا

محمود حجتی در جریان سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از افتتاح چندین طرح تولیدی از طرح پرورش ماهی خاویاری ده شیخ پاتاوه در شهرستان دنا بازدید کرد.

حسین کلانتری در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های دولت حمایت جدی از تولیدکنندگان است، اظهار داشت: یکی از برنامه های تیم اقتصادی استان بازدید مستمر از پروژه ها و طرح های تولیدی است.
نماینده ارشد اجرایی استان گفت: ظرفیت تولیدات کشاورزی در استان بالا است اما می طلبد با فراهم ساختن زیرساخت های لازم زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی یکی از عوامل موثر در توسعه است، ابراز کرد: انتظار می رود با حمایت های دولت صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت هایی استان در کهگیلویه و بویراحمد ارتقا یابد.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: پرورش ماهی خاویاری یک ظرفیت نهفته اقتصادی است که باتوجه به آب و هوای این منطقه و تلاش سرمایه گذاران می توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان تحصیلکرده را در این خصوص فراهم کرد.

وی ابراز کرد: پرورش گونه های اقتصادی ماهی از جمله ماهی خاویاری باتوجه به ارزش اقتصادی آن میزان صادرات استان را افزایش می دهد.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: وجود منابع آبی خدادادی در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت قابل توجهی برای پرورش شیلات در استان را مهیا کرده است.

گفتنی است این مزرعه پرورش ماهی از سال ۸۷ و با تولید ماهی قزل آلا آغاز به کار کرد و از سال ۹۴ نسبت به تخم ریزی ماهیان خاویاری اقدام شده که در حال حاضر دارای دو سالن تکثیر ماهی خاویاری و ماهی قزل آلا است.
همچنین در مزرعه پایین دست این طرح ۴ میلیون ماهی قزل آلا تخم ریزی شده است.
باتوجه به اقدامات انجام شده تا دوسال آینده ۲۷۰ تن خاویار در این مزرعه به تولید می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار