پل فردوسی۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قم (پانا) - معاون فنی و امور عمرانی شهرداری قم گفت: پل فردوسی40درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال پروژه را به حدود 70 درصد می‌رسانیم.

کد مطلب: ۹۶۴۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پل فردوسی۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه شاخص تقاطع غیر همسطح شهر قم در حال اجرا است،‌ اظهار داشت: مجموعه پروژه تقاطع چهارسطحه حضرت ولیعصر (عج) با توجه به اینکه معارضات و تملک ندارد، ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
معاون فنی و امور عمرانی شهرداری قم افزود: پروژه ورودی جعفریه که ارتباط ورودی جعفریه با کمربندی امام علی(ع) را ساماندهی می‌کند، پروژه‌ای بوده که تبادلات ترافیکی بین ورودی شهر و همچنین رینگ پیرامونی شهر یعنی کمربندی امام علی(ع) را انجام می‌دهد و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان یکی از پروژه‌های مهم در حال احداث است.
قاری قرآن از احداث پل فردوسی که شامل ۵ بخش است خبر داد و تصریح کرد: این پروژه دارای یک پل اصلی به‌صورت زیرگذر و پنج پل به جهت پیاده‌روهای بلوار پیامبر اعظم(ص) است که به‌صورت مجزا کار می‌شود تا دو پل کناری انجام شده و در سه ماه آینده تکمیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دو محور و دیوار صوتی و مسائل پیرامونی باقی می‌ماند و در مجموع کل پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته که تا پایان سال پروژه را به حدود ۷۰ درصد می‌رسانیم و بخشی از مسیر پروژه اجرا خواهد شد که تلاش ما این بوده تا ایام نوروز بتوانیم مسیر اصلی را باز کنیم.
معاون فنی و امور عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه هزینه اجرای مجموعه پروژه تقاطع فردوسی ۴۰ میلیارد تومان است که البته تملک نیز دارد،‌ یادآور شد: پروژه تونل محور جمهوری نیز از مهم‌ترین پروژه‌های اصلی و حساس در دست احداث است که حدود یک کیلومتر تونل به‌صورت روباز و روبسته دارد و ارتباط بین مناطق شمال و جنوب رودخانه را برقرار خواهد کرد و حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه اجرای آن غیر از تملکات است.
قاری قرآن گفت: چنانچه عملیات احداث تقاطع کیوانفر نیز به‌زودی اجرا شود،‌ هزینه‌ای بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان در احداث و تملک خواهد داشت که در مجموع احداث بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح را در سطح شهر قم شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار