استاندار قم تاکیدکرد:

ضرورت نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی و مشارکت در توسعه استان

قم (پانا) - استاندار قم با تاکید بر اهتمام مدیریت استان در استفاده از ظرفیت جوانان در تصمیمات کلان اجتماعی، بر ضرورت نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی و مشارکت در توسعه استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۶۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی و مشارکت در توسعه استان

دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای مشورتی بانوان نخبه جوان استان که در سالن جلسات امام جواد (ع )استانداری قم برگزار شد، بر اهمیت توجه به ایده ها و نظرات جوانان تاکید و اظهار کرد: اهتمام مدیریت استان مشارکت و نقش پذیری جوانان نخبه در حل مسائل اجتماعی است.


استاندار قم با اشاره به لزوم تقویت ارتباط دستگاههای اجرایی با جوانان و نخبگان استان، افزود: هدف از تشکیل چنین نشست هایی، استفاده از ظرفیت نخبگان جوان در برنامه ریزی کلان اجتماعی و بویژه در زمینه مشکلات مربوط به حوزه جوانان می باشد.


وی با اشاره به لزوم احصاء مشکلات جوانان و دختران در محیط های اجتماعی، افزود: رسیدگی به وضعیت جوانان در کلام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و در بیانیه گام دوم انقلاب بخوبی مشهود است و در این راستا درصدد هستیم با تشکیل اتاق های فکر برای حل مشکلات و موانع بهره مندی از این ظرفیت مهم چاره اندیشی کنیم.

وی گفت: درک متقابل نسلهای گذشته و جوانان وآینده سازان کشور در ترسیم صحیح نیازها و خواسته های اجتماعی آنان ضرورتی مهم است، که در امتداد این مسیر از بروز شکاف های مدیریتی پیشگیری می شود.


استاندار قم با بیان لزوم تعامل جوانان و والدین، افزود: این امر سبب برقراری گفتمان مشترک بین اعضای خانواده می شود و باید در فرآیند های تصمیم گیری و تصمیم سازی، ابتدایی ترین نقش های اجتماعی در خانواه مورد هدف گذاری قرار بگیرند.


وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از نظرات جوانان در تصمیم گیری های اجتماعی، تصریح کرد: دختران نخبه جوان جایگاه لازم برای تصمیم سازی را دارند و با تعامل بیشتر و بیان ایده های خلاقانه می توان راهکارهای موثر در رفع موانع ایجاد نمود.

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان بهبود نشاط اجتماعی را خواسته بحق جامعه دانست و گفت: افزایش نشاط از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

وی کشف و بروز رسانی استعداد ها را امری مهم در مورد جوانان دانست و افزود: ورزش یکی از زمینه های مهم حضور بانوان است و باید برای توسعه متوازن ورزش بین بانوان و اقایان اقدام شود.

استاندار قم همچنین اساس توسعه فرهنگی و اجتماعی در جوامع امروزی را بها دادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی دانست و گفت: نخبگان از سرمایه های مهم انسانی جامعه هستند و در قم سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی داریم که با تشکیل شبکه های اجتماعی از نقش های افراد ، این سرمایه انسانی در مسیر پشتیبانی و توسعه استان شکل خواهد گرفت.

سرمست در پایان ایجاد فرهنگ نقش پذیری افراد در خانواده ها و جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید با بها دادن به نخبگان در استان و تشویق افراد موفق و پرورش این استعدادها، زمینه مشارکت سرمایه های انسانی استان در خدمت جامعه فراهم شود.


گفتنی است در پایان این نشست از تعدادی از دختران نخبه استان با اهدای هدایای فرهنگی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار