معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرسه کانون اصلی تربیت و منشأ توسعه پایدار کشوراست

بیرجند (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آ.پ مدرسه را کانون اصلی تربیت، اثرگذاری و منشأ توسعه ی پایدار کشور دانست.

کد مطلب: ۹۶۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرسه کانون اصلی تربیت و منشأ توسعه پایدار کشوراست

حجت الاسلام علی ذو‌علم در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار کرد: چشم‌انداز تحول در اثربخشی و ایفای نقش جدی تعلیم و تربیت ترسیم شده است.

او، لازمه تحقق اهداف سند تحول بنیادین را تعلیم و تربیت حکمت مأب دانست و تصریح کرد: در سایه وجود معلمین و کادر آموزشی حکیم است که می‌توان گام‌های بلندی در راستای تحقق اهداف سند تحول و نهادینه شدن بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس برداشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که تعلیم و تربیت تنها راه رسیدن به جامعه متعال است، افزود: لازمه تحقق شعار مدرسه محوری رسیدن مدرسه به جایگاه واقعی خود در جامعه و اثر گذاری مطلوب در اجتماع است.

او با بیان این که ما همه به یک حرکت و تحول خودجوش و درونی نیازمندیم، ابراز داشت: امروز نهاد مدرسه علی رغم همه مشکلات، در جامعه ما نسبت به سایر جوامع از مرجعیت بهتری برخوردار است.

حجت الاسلام ذوعلم ابراز داشت: باید مدرسه محوری در جامعه ی خراسان جنوبی و ایران اسلامی بیش از پیش به یک باور تبدیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تأثیر فرهنگ مشارکت پذیری و اعتماد سازی در تحقق اهداف مدرسه محوری، بر ارتقای جایگاه شورای آموزش و پرورش و تأثیر گذاری واقعی آن بر فرایند تعلیم و تربیت تأکید کرد و ادامه داد: در تصمیم گیری های کلان آموزشی و پرورشی باید از تعامل اندیشمندان، صاحب نظران ومسئولین دستگاه های فرهنگی به عنوان یاوران فرهنگ استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار