تمامی مدارس قم باید مجوز پایگاه تغذیه سالم دریافت کنند

قم (پانا) - رییس سازمان دانش آموزی قم از لزوم دریافت مجوز پایگاه تغذیه سالم در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مدارس قم باید مجوز پایگاه تغذیه سالم دریافت کنند

صبح امروز جلسه کارگروه پایگاه تغذیه سالم که در سالن جلسات سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با حضور ناصر حمزه ای معاون پرورشی، ابوالفضل پور محمدیان رییس سازمان دانش آموزی، احمدی رئیس اداره بهداشت و سلامت، اسلامی رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش، صفاییان، رضوی، فیض، رئوفی، رؤسای نواحی 1، 3، 4، خلجستان و معاونین مناطق و نواحی آموزش و پرورش قم و حراست اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.

پور محمدیان در ابتدای این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد هماهنگی و پشتیبانی همه اعضای کارگروه پایگاه تغذیه سالم اظهار کرد: امیدواریم با این همکاری بتوانیم در سال جاری بوفه را مدیریت کنیم چرا که دغدغه همه مسئولین آموزش و پرورش استان و کشور سلامت دانش آموزان است.
سپس حمزه ای با اشاره به اینکه بوفه در مدرسه در اختیار مدیر مدرسه است بیان کرد: مدیر مدرسه یا باید خودش آن اداره کند، یا در راستای تربیتی زیستی اقتصادی دانش آموزان اداره بوفه را به آنان واگذار کند و یا اینکه بوفه به شخص ثالث یا خدمت گذار اجاره داده شود.

وی تصریح کرد: طبق دستور العمل داده شده بوفه مدارس در چهار سطح طبقه بندی می شود که بابت هر دانش آموز و طبق آن دسته بندی باید مبالغی را بابت اخذ مجوز پایگاه تغذیه سالم به حساب خزانه واریز نمایند.

سپس احمدی با اشاره به علت احداث پایگاه تغذیه سالم بیان کرد: تأمین میان وعده دانش آموزان در مدرسه یکی از دلایل اصلی تشکیل پایگاه تغذیه سالم است که در حال حاضر به عنوان منبعی برای درآمد خدمتگذار و مدرسه شده است.

وی گفت: ما باید محیطی امن و سالم برای دانش آموز ایجاد کنیم که این کار با نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم انجام خواهد شد.

رییس اداره بهداشت اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در خصوص بحث بازرسی از پایگاه های تغذیه سالم بیش از 472 مورد بازدید توسط کارشناسان سلامت استان اتفاق افتاده است که یکسری از مدارس را بازخورد دادیم و پیگیری لازم انجام شده است.

احمدی با اشاره به اینکه همه کسانی که در پایگاه تغذیه سالم فعالیت می کنند باید دارای کارت سلامت و بهداشت باشند گفت: باید همه عوامل و مسئولان با همفکری استفاده از پایگاه تغذیه سالم در مدارس را قانونمند کنند.
سپس رضوی با اشاره به اینکه ما تأثیر نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم در مدارس را به خوبی شاهد هستیم گفت: امروز در مدارس مواد غذایی که به روش نامناسب تولید می شود را نداریم و این جای خرسندی دارد.

رییس اداره ناحیه 3 قم بیان کرد: ضمانت اجرایی یکی از مهمترین نکات در بحث پایگاه تغذیه سالم است که با توجه به گذشت نزدیک به چهل روز از آغاز سال تحصیلی جاری رسیدگی به آن نیز بسیار دیرهنگام شده است.
در ادامه رؤسای نواحی و مناطق نیز به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار