مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خبر داد:

آموزش مهارت‌های پدافند غیرعامل برای 40 هزار دانش‌آموز دختر دوره متوسطه در فارس

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بیان داشت: در راستای افزایش مهارت دانش آموزان در حوزه پدافند غیرعامل ،نزدیک به 40 هزار دانش‌آموز دختر دوره اول و دوم متوسطه در فارس بامهارت های لازم در این زمینه آشنا شده‌اند.

کد مطلب: ۹۶۴۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های پدافند غیرعامل برای 40 هزار دانش‌آموز دختر دوره متوسطه در فارس

علی عسکر نجفی در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس فارس ،در دبیرستان دخترانه آل محمد ناحیه دو شیراز،هدف از اجرای این برنامه را آگاهی بخشی، افزایش توان و مهارت دانش آموزان برای مقابله با آسیب‌های احتمالی برای خود ، خانواده و جامعه پیرامون آن‌ها عنوان کرد .

نجفی اظهار داشت: در همین راستا آموزش‌وپرورش فارس اقدامات خوبی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به آموزش نزدیک به 40 هزار دانش‌آموز دختر استان در دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد که با مهارت‌های لازم در این زمینه آشنا شده‌اند.

او افزود: بیش از 4 هزار نفر از مدیران مدارس فارس نیز با سپری کردن دوره‌های ضمن خدمت درزمینه پدافند غیرعامل ،توجیه و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و مسابقات فرهنگی نیز باهدف جلب مشارکت دانش آموزان در برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در مدارس سراسر استان برگزارشده است.

رئیس کمیته فرهنگی پدافند غیرعامل استان از اجرای طرح‌های آزمایشی در راستای حفاظت از فضاهای آموزشی و آموزش پدافند غیرعامل به دانش آموزان و جامعه فرهنگیان در فارس خبر داد و اضافه کرد: شناسایی پدافند محیط‌های وابسته به آموزش‌وپرورش یکی از این طرح‌ها است که اطلاعات همه محیط‌های آموزشی استان را ازنظر وضعیت پدافندی ، دفاعی و وجود نقاط ضعف و آسیب‌های احتمالی موردبررسی و شناسایی قرار داده است.

نجفی ادامه داد: طرح پدافند یار از دیگر برنامه‌هایی است که باهدف جلب مشارکت دانش آموزان در راستای ارائه مشاوره و کمک به اولیای مدرسه و مدیران مدارس در حوزه پدافند غیرعامل اجرا می‌شود.

او با اشاره به شرایط خاص سیاسی ، اقتصادی کشور ، گفت: موقعیت خاص کشور در منطقه و جهان ،ضرورت دفاع و پاسداری از حریم کشور در ابعاد مختلف را اجتناب‌ناپذیر نموده است و دانش آموزان به‌عنوان پاسداران آینده حریم کشور اسلامی ،باید به این موضوع واقف باشند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش ناحیه دو شیراز نیز بیان داشت: بر اساس اهمیت موضوع پدافند غیرعامل ، آموزش‌وپرورش تلاش می‌کند تا با اجرای برنامه‌های مختلف ، آموزش‌های لازم را به دانش آموزان منتقل نماید چراکه بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی موضوع پدافند غیرعامل مدرسه است.

بهروز پرنیان با اشاره به پیشینه پدافند غیرعامل در صدر اسلام ، گفت: بررسی تاریخ دوران پیامبر گرامی اسلام بیانگر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در دین مبین اسلام است و بر همین اساس در شرایط خاص مصداق‌های فراوانی از بهره‌گیری هوشمندانه از پدافند غیرعامل در حفاظت از حریم اسلام در آن دوران وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار