جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ 16 الی 21 آبان ماه در استان همدان برگزار خواهد شد

همدان (پانا) - احسانی با بیان این که در این جشنواره استان همدان میزبان 31 استان کشور خواهد بود، از حضور گروه هایی از 7 کشور دیگر از جمله کشور اسپانیا با 9 اثر، ایتالیا با 3 اثر، آرژانتین، یونان، تاجیکستان، فرانسه و بلژیک نیز هرکدام با 1 اثر در بخش اثر نمایشی و کشورهای الجزایر، استرالیا و ایتالیا در بخش کارگاهی جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ 16 الی 21 آبان ماه در استان همدان برگزار خواهد شد

احمدرضا احسانی با بیان این که بزرگترین رویداد هنری بعد از جشنواره فجر گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری و مالی قرار بود جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دوسالانه برگزار شود اما با توجه به این که استان همدان میزبانی این جشنواره را که استان همدان عهده دار است همه سعی و تلاش خود را کردیم که جشنواره در بالاترین سطح کیفی امسال نیز برگزار شود و نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کند.
احسانی با بیان این که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ 16 لغایت 21 آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد متعلق به استان همدان است و نام همدان را به مدت 1 هفته بر روی آنتن سراسری خواهد برد.
او در ادامه گفت: انتظار ما از اهالی رسانه این است که بیش از پیش در کنار دوستان حوزه فرهنگ و هنر باشند و خود را جزئی از ما بدانند چراکه ما همواره نیازمند همیاری و مشاوره شما خواهیم بود و نظرات، نقدها و تحلیل های شما ما را در اجرای هرچه بهتر این جشنواره کمک خواهد کرد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: حوزه فرهنگ از نظر اعتباری، بودجه و نیروی انسانی حوزه مظلومی است و برای پیشبرد اهداف خود باید با برنامه مدون پیش رود و تحلیل های کارشناسانه داشته باشد.
او با بیان این که 303 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده اند، گفت: از این تعداد آثار 50 اثر بخش نوجوان ایران، 48 اثر به بخش خردسال است و 82 اثر نمایشی نیز به بخش کودک ایران راه یافته اند 57 طرح نیز متقاضی بخش نمایش نامه نویسی هستند.
او با اعلام این که تعداد آثار متقاضی شرکت در جشنواره نسبت به دوره قبل 20 درصد رشد داشته است، گفت: با توجه به این افزایش کار سخت تر شده اما حجم اجراهای نمایشی بیشتر و در نتیجه مخاطبین بیشتری نیز پوشش داده خواهد شد.
در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 7 سالن به صورت تمام وقت در اختیار جشنواره خواهد بود که عبارتند از: سالن اصلی مجتمع شهید آوینی، پلاتوی آوینی، سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا، پلاتوی مجتمع ابن سینا، پلاتوی استاد الهی، تالار فجر، آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینما کانون و یک سالن دیگر که پس از رفع مشکلات فنی در اختیار جشنواره قرار خواهد گرفت.
اجراهای مربوط به کودکان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگاه ها و ورک شاپ های آموزشی در سینما کانون برگزار خواهد شد و شخصیت های مطرح بین المللی نیز در آن حضور دارند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 16 آبان ماه و هم زمان با میلاد امام زمان (عج) در پیاده راه بوعلی و میدان امام خمینی (ره) با حضور عموم مردم انجام می شود که برخی از برنامه های افتتاحیه عصر و برخی شب اجرا می شوند، اختتامیه جشنواره نیز ساعت 10 شب 21 آبان ماه در سالن ابن سینا برگزار خواهد شد.
او ادامه داد: استان های تهران، همدان، اصفهان، بوشهر، البرز و خراسان رضوی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته اند.
احسانی خاطرنشان کرد: شعار جشنواره کودک و نوجوانان کودک، طبیعت و تئاتر است و علاوه بر جایزه جشنواره، جوایز ویژه ای توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه تئاتر ایران، حوزه هنری و سازمان حفاظت از محیط زیست به گروه هایی که آثار آن ها متناسب با این شعار است، اهداء خواهد شد.
جوادی قائم مقام جشنواره با بیان این که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جزء 16 جشنواره برتر حوزه کودک و نوجوان در دنیا است، گفت: امسال سعی شده با اعزام 8 گروه همدانی به شهرستان ها، تمام مناطق و حتی حاشیه شهر پوشش داده شده و به استقبال مردم پاسخ داده شود.
گفت: از برتری های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال توجه ویژه و عملیاتی به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار و همچنین اقشار آسیب دیده نوجوان در بهزیستی، ندامتگاه و کمیته امداد است.
او با اشاره به این که در بخش بین الملل ما میزبان داوران خارجی خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به تلاش ها و رایزنی های انجام شده برای اولین بار ترکیب داوران از تهران خارج شده و شاهد حضور داوران از سایر استان ها در دبیرخانه جشنواره هستیم.
او با بیان این که با وجود این جشنواره ها در استان ما بیشترین اعزام در حوزه کودک و نوجوان را به تهران داریم و باید تلاش کنیم نتیجه و آورد اینگونه جشنواره ها برای استان بیشتر شود، گفت: در این جشنواره 20 تا 22 درصد از آثار راه یافته به جشنواره با ارسال 7 اثر متعلق به استان همدان است که اگر بخش اجراهای خیابانی و ... را نیز در نظر بگیریم تعداد آن به 13 اثر نیز خواهد رسید.

پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هشتم آبان ماه در مدرسه ابتدایی پویندگان شهید آیت الله مدنی با حضور مجید قناد دبیر جشنواره رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار