سرمایه گذاری 100میلیارد تومانی برای تولید کنسانتره و کاتد مس دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: با وجود معادن مختلف مس و کانی های گران قیمت در استان برای اولین بار بیش از 100 میلیارد تومان برای احداث فاز اول کارخانه تولید کاتد مس و کنسانتره در زمینی به مساحت 16هکتار سرمایه گذاری می شود.

کد مطلب: ۹۶۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری 100میلیارد تومانی برای تولید کنسانتره و کاتد مس دراستان اردبیل

اکبر بهنام جو در جلسه شورای عالی معادن استان افزود: احداث کارخانه تولید کنسانتره مس و مس کاتدی همراه با ایجاد شهرک صنعتی خصوصی معدن با سرمایه گذاری شرکت ممرادکو آغاز می شود که 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط این شرکت و 50 میلیارد تومان هم از محل تسهیلات دولتی تامین خواهد شد.
او با بیان اینکه زیر ساخت های لازم از سوی دستگاه های اجرایی استان انجام می شود گفت: عملیات اجرایی تامین زیر ساخت های لازم اعم از راه، برق، آب و گاز بصورت موقت و دایمی در آینده نزدیک شروع می شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه گواهی تاسیس از سوی صنعت و معدن و تجارت در 24 ساعت صادر می شود گفت: صدور جواز از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و صمت به قید فوریت انجام می شود گرچه واگذاری موقت به دلیل تسریع در روند اجرایی و پروانه بهره برداری نیز همزمان با شروع عملیات اجرایی کارخانه صادر می شود.
استاندار اردبیل افزود: این کارخانه در فاز اول ظرفیت تولید 3 هزار و 500 تن کنسانتره مس در سال را با اشتغال زایی مستقیم 100 نفر دارد و تا یک سال آینده راه اندازی می شود.
بهنام جو ادامه داد: همچنین شرکت ممرادکو یکی از شرکت های معتبر برای این کار است و با راه اندازی کارخانه کاتد مس قادر است سالانه با تولید 800تن از این محصول 150 نفر را شاغل کند و محصولات تولیدی مصرف داخلی و خارجی دارد و در ارز آوری برای استان موثر خواهد بود.
او با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی برای تکمیل این پروژه باید با فرماندار مشگین شهر همکاری کنند افزود: برای حل مشکل معارضان احتمالی منطقه و برآورد خسارات عشایر از بابت حق چرا دستگاه های متبوعه اقدامات لازم را انجام دهند.
در این جلسه که با حضور نماینده مردم مشگین شهردرمجلس شورای اسلامی و جلوداری مدیر عامل شرکت ممرادکو و جمعی از مسئولان سازمان صمت برگزار شد پرونده های مربوط به تعطیلی موقت معادن و 15 مورد پرونده سلب صلاحیت بهره برداران مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پرونده های مربوط به متقاضیان طرح های غیر معدنی در داخل محدوده های دارای مجوز معدنی و نیز محاسبه حقوق دولتی بر اساس میزان استخراج واقعی تعیین و تکلیف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار