مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان مورد توجه واقفان باشد

سمنان (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تأمین هزینه ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به اقشار نیازمند جامعه و تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان موردتوجه واقفان باشد.

کد مطلب: ۹۶۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان مورد توجه واقفان باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنا در همایش یاوران وقف اظهار کرد: وقف همواره در خدمت مردم بوده است و اقشار مختلف مردم هر یک به‌گونه‌ای با آن در ارتباط هستند.

تدینی بیان کرد: وقف مایه حیات و نجات انسان در دنیا و آخرت است و باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از پیش در جامعه ترویج داده شود و مردم با آثار دنیوی و اخروی آن آشنا شوند.

وی تصریح کرد: خیران و نیک‌‌اندیشان همواره با نگاه تیزبین خود و با توجه به نیازهای روز جامعه موقوفاتی را ایجاد کرده‌اند که امروز در اختیار اقشار مختلف مردم جامعه قرار دارد.

لزوم تأمین هزینه فعالیت‌های قرآنی و علمی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: امروز نیز واقفان باید با نگاه دقیق به اطراف خود نیازهای روز جامعه را شناسایی و بر اساس آن موقوفاتی با نیاز و اولویت روز جامعه ایجاد کنند.

تدینی نیازهای استان سمنان در وقف جدید را برشمرد و عنوان کرد: مسائل اجتماعی ازجمله ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به اقشار نیازمند جامعه و تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان باید موردتوجه واقفان باشد.

وی تأمین هزینه فعالیت‌های قرآنی، مباحث علمی و فناوری، کمک به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را ازجمله مواردی دانست که لازم است در موقوفات جدید موردتوجه واقفان قرار گیرد.

تدینی امامزادگان و بقاع متبرکه را بهترین وسیله برای تقرب انسان به خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی در کار خیر به‌اندازه دارایی و توان خود و حتی یک آجر در تعمیر، مرمت و توسعه امامزادگان و مسجد کمک کند، همان مقدار کم هم موردقبول خداوند خواهد بود.

وقف نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود نیز در این همایش گفت: وقف، سرمایه جاودان و باعث بقای انسان است و پرونده اعمال انسان پس از مرگ به‌واسطه این اقدام خیرخواهانه مفتوح می‌ماند.

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: خیران و واقفان خیراندیش با وقف اموال خود در زمان حیات توشه‌ای برای آخرت خود روانه‌ می‌کنند و با این اقدام خیرخواهانه حتی بعد از مرگ هم خیر و ثواب این عمل در پرونده اعمال آنها ثبت خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: باید وقف را با اولویت‌ها و نیازهای روز جامعه ترویج دهیم تا آسیب‌ها و نیازهای جامعه با استفاده از ظرفیت این سنت حسنه رفع شود.

بخشی تصریح کرد: وقف نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است و با وقف و حبس مال تا سال‌ها نفع آن به نیازمندان خواهد رسید.

همچنین در این همایش از هیأت امنا، خادمان فعال و مستاجران و متولیان وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار