رئیس اداره مشارکت مردمی منابع طبیعی استان:

۳۰ هزار همیار طبیعت در حفظ منابع طبیعی استان سمنان مشارکت دارند

سمنان (پانا) - رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طرح همیار طبیعت برای جلب مشارکت جوامع محلی انجام می‌شود، گفت: ۳۰ هزار همیار طبیعت در استان مشارکت دارند.

کد مطلب: ۹۶۴۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ هزار همیار طبیعت در حفظ منابع طبیعی استان سمنان مشارکت دارند

علیرضا رهایی رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی منابع طبیعی استان سمنان، ضمن بیان اینکه همیاران طبیعت با آگاه‌سازی و توجیه افکار عمومی نقشی مهم و اثرگذار در ارتقاء فرهنگ مردم جامعه در حفاظت از عرصه‌های طبیعی دارند، ابراز داشت: سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۱۰۷ نفر همیار دانش‌آموز و تعداد یک هزار و ۹۵۰ نفر همیار مروج و محافظ جمعاً ۲۱ هزار و ۵۷ نفر همیار طبیعت در استان جذب شدند.

وی از راه‌اندازی سامانه جدید جذب همیاران طبیعت به نشانی hamyartabiat.Frw.ir خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند مشخصات خود را در این سامانه وارد کنند که پس از تائید کارت همیار طبیعت بااعتبار پنج‌ساله از سوی اداره کل صادر می‌شود.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن این سامانه تعداد جذب همیاران طبیعت به ۳۰ هزار نفر برسد، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای طرح همیاران طبیعت جلب مشارکت جوامع محلی به‌عنوان بهره‌برداران عرفی این عرصه‌ها است.

رهایی در ادامه تصریح کرد: برای طرح همیاران طبیعت از نیروهای مردمی در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی استفاده می‌شود، لذا افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع طبیعی به‌طور داوطلبانه و به‌قصد خدمت به منابع طبیعی کشور سازمان‌دهی خواهند شد تا به‌وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش آنان افزایش‌یافته و به‌عنوان همیار مروج و همیار محافظ طبیعت به‌طور افتخاری همکاری کنند.

وی هدف این طرح ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه هدف معرفی کرد و افزود: همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می‌شود که به‌صورت انفرادی و گروهی در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی همکاری کنند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح همیار طبیعت نقش مهمی در ارتقاء دانش و آگاهی به‌منظور حفظ عرصه‌های طبیعی در دوردست‌ترین مناطق روستایی دارد، ابراز داشت: این طرح صرفاً مخصوص دانش آموزان نیست بلکه همه اقشار جامعه به‌ویژه مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیاء منابع طبیعی دارند را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار