تنگی نفس4500 خوزستانی پس ازاولین باران پاییزی

تهران (پانا) - اولین بارش باران های پاییزی در خوزستان چهار هزار و500 نفر را به‌علت تنگی نفس به بیمارستان کشاند. برخی کارشناسان  فعالیت‌ تأسیسات نفتی استان خوزستان و وجود پرتعداد نوعی درخت به نام کونوکارپوس  را از علل این تنگی نفس اعلام کرده‌اند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازدر این‌باره گفته است: چهار هزار و ۴۸۱ نفر با عارضه تنفسی، به‌دنبال بارندگی دو روز گذشته به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مراجعه‌ کردند.

کد مطلب: ۹۶۴۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تنگی نفس4500 خوزستانی پس ازاولین باران پاییزی

به‌گزارش خراسان، فرهاد حمزه‌لویی افزود: این آمار مربوط به 8 صبح ۶ آبان تا 8 صبح هفتم آبان است که از این تعداد چهار هزار و ۴۳۲ نفر سرپایی درمان و ۱۶۰ نفر بستری‌ شدند. او افزود: همچنین روز یک شنبه هفته‌جاری نیز در پی بارش باران ۴۵۶ نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند. در روزهای دوم و سوم آبان نیز ۵۸۱ نفر و ۲۸ مهر نیز ۲۸۶ نفر با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه‌ کردند. در اواخر مهر پارسال نیز ۸۶ نفر با عارضه تنفسی همزمان با نخستین بارندگی‌ پاییزی و وقوع همزمان گرد و غبار راهی مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز شدند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر سال ۹۶، ۱۸۴ نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه‌کردند. تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از۶۰ هزارنفر به‌دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه‌کردند. ۱۸ گزینه به‌عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی‌ شد و چهار احتمال «مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌های گیاهی» به‌عنوان عامل تنگی‌نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت کونوکارپوس را به‌عنوان عامل اصلی این نفس‌تنگی‌ها معرفی‌ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار