سوگواری شهادت امام رضا (ع) در ۳۸۰ بقعه متبرکه گیلان

رشت (پانا) - ۳۸۰ بقعه متبرکه و امام زادگان مجری طرح بصیرت عاشورایی در استان گیلان میزبان آیین های سوگواری امام رضا (ع) هستند.

کد مطلب: ۹۶۴۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سوگواری شهادت امام رضا (ع) در ۳۸۰ بقعه متبرکه گیلان

به گزارش پانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مراسم های ویژه شب شهادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شامگاه گذشته با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برگزار شد و امروز سه شنبه در روز شهادت آن امام همام با برپایی دستجات در امام زادگان و بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم در عزادارای های شهادت امام رضا (ع) در امام زادگان بیان داشت: آیین های سوگواری شهادت امام رضا (ع) شب گذشته با حضور دوستداران آن امام در امام زادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد و امروز نیز با حضور گسترده مردم در این اماکن متبرکه در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت سخنرانی ، مداحی، سینه زنی و اطعام عزاداران از جمله برنامه ها در مراسم های شهادت امام رضا (ع) در امام زادگان است.

وی زندگی امام رضا (ع) را سرچشمه تعالیم الهی برای سعادت انسان ها دانست و اظهار کرد: اخلاق عالی، پرهیزگاری، تقوی، سخاوت و مهربانی از ویژگی های بارز امام رضا (ع) است که می تواند الگویی برای همه ما باشد.

هشتمین پیشوای شیعیان امام علی بن موسی الرضا (ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوارش امام موسی کاظم (ع) و مادر مهربانش بانو نجمه نام داشت، نام مبارک آن امام علی، کنیه آن حضرت، ابوالحسن و دارای القاب متعددی از جمله رضا، ‏صابر، فاضل، قرة ‏اعین المومنین (نور چشم مومنان) هستند اما مشهورترین لقب وی رضا به معنای خشنودی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار