وظیفه سازمان دانش آموزی، تقویت مدرسه محوری آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - وظیفه سازمان دانش آموزی علاوه بر تقویت مدرسه محوری، تلاش برای استقرار و نهادینه کردن آن در قسمت های مختلف آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۶۴۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه سازمان دانش آموزی، تقویت مدرسه محوری آموزش و پرورش است

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، در اولین دوره توانمندسازی مدیران و مربیان پیشتاز در شهرستان مهدیشهر در محل هنرستان صدیقه، با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، چندین سال پیش با توجه به یک نیاز بنا شد و در واقع نقش توانبخشی به فعالیت های دانش آموزی و مهارت های اجتماعی را بر عهده داشته و بهترین مکان برای ایجاد فضای گفت و گو و هم اندیشی مورد نیاز دانش آموزان نسل امروزی به حساب می آید.

اسحاق اکبری، فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی را «تربیت اجتماعی دانش آموزان» دانست و تصریح کرد: دو رکن «آموختن برای زیستن» و «آموختن با دیگران زیستن» بر مهارت های زندگی جمعی استوار است و دانش آموزان باید سبک زندگی ایرانی - اسلامی را در پرتو همین شعار بیاموزند و از این رو نقش سازمان بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان این‌که باید «چتر فعالیت های سازمان دانش آموزی بر همه دانش آموزان قرار گیرد» تصریح کرد: گستردگی فعالیت ها و تشکیلات همراه با تنوع و جاذبه ها در برنامه‌های سازمان می تواند ضمن حفظ ارزش های انقلاب، جامعه تحت پوشش خود را تا رسیدن به درک درست ایده‌ها، افزایش بدهد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، خبرگزاری پانا را از فعالیت های مفید سازمان برشمرد و افزود: لازم است در این دوره با گسترش کمی و کیفی آن، پانا را به شبکه اجتماعی قوی تبدیل کنیم به صورتی که منبع خبری قابل اتکا در سطح کشور و جامعه دانش آموزی شود.

اکبری با طرح شعار «هر مدرسه یک خبرنگار» خاطرنشان کرد: هیچ خبرگزاری به اندازه پانا نمی تواند از ظرفیت جمعیت دانش آموزی در آینده جامعه رسانه‌ای و خبرگزاری استفاده کند و از نیروهای خوبی که سازمان در جهت گسترش فعالیت رسانه ای تربیت می کند، بهره ببرد.

وی در پایان به اهم فعالیت ها و برنامه های این سازمان در سال تحصیلی جدید اشاره نمود و سپس مهم ترین هدف سازمان را هویت بخشی، مهارت آموزی و اجتماعی نمودن دانش آموزان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار