میر رضا شفیع پور:برنامه‌ها بایددارای خودارزیابی بوده و با سرعت مناسب ، معقول و استانداردبه سمت هدف حرکت کنیم

تهران (پانا) - جلسه مدیران مدارس نمونه دولتی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در دبیرستان نمونه دولتی آرمیتا مصلی نژاد ناحیه دوشهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۴۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
میر رضا شفیع پور:برنامه‌ها بایددارای خودارزیابی بوده و با سرعت مناسب ، معقول و استانداردبه سمت هدف حرکت کنیم

در این جلسه،میررضا شفیع پورمعاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با اشاره به شاخص‌های مهم موجود در برنامه مدرسه محوری اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصهای مدرسه محوری تمرکز زدایی است چرا که متمرکز کردن یعنی انحراف از مسیر رشد، توسعه و پیشرفت در صورتیکه با تفویض اختیار،می توان رشد و توسعه پایدار را در مجموعه مشاهده نمود.

اودر ادامه با تاکید بر اینکه در این طرح یک اصطلاح نهفته با عنوان مدیریت اقتضائی وجود دارد، افزود: مدیریت با در نظر داشتن اقتضائات زمانی، مکانی، دانش آموزان، اولیاء، تجهیزات، امکانات و فرهنگ باید متناسب باشد و برنامه‌ها به شکلی تبیین شود که از بدو ورود به مدرسه طرح و برنامه ها قابل لمس باشد.

شفیع پور عملیاتی بودن برنامه‌ها در این طرح را ضروری دانست و گفت: لازم نیست در مدرسه 50 برنامه متفاوت وجود داشته باشد، بلکه با چند برنامه که قابلیت هوشمند شدن، عملیاتی شدن و کاربست را داشته باشد، می توان خروجی‌های مفید و سودمندی را برای جامعه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نکات در رسیدن به اهداف خودارزیابی است،بیان داشت: برنامه‌ها باید دارای خودارزیابی بوده و باید توجه ویژه ای به سرعت رسیدن به اهداف داشته باشیم که با سرعت مناسب و معقول و استاندارد به سمت هدف حرکت کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی را از اصول مهم دانست و تصریح کرد: اگر نیروها در انجام امور مسئولیت پذیر باشند، مطمئنا" وظیفه شناس هم خواهند بود و فردی پیگیر است که مسئولیت پذیر باشد.

شفیع پور با تاکید براصل مشارکت در مدل طرح تعالی خاطرنشان کرد: در مدل طرح تعالی مشارکت حرف اول را می زند و تمامی اجزاء مدرسه می بایست براساس مشارکت طرح و برنامه را دراولویت کاری خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار