استاندار کرمانشاه خبر داد:

برگزاری نشست ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه از برگزاری نشست ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار

هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه،معاونت هماهنگی امور اقتصادی، رئیس اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: وجود مرزهای متعدد مبادلاتی و همسایگی با یک بازار بزرگ به نام کشور عراق، یک فرصت بزرگ برای توسعه استان است.

وی ادامه داد: متاسفانه چند ماهی است که مرز سومار تعطیل شده است و موضوع بازگشایی این مرز به عنوان یک اولویت از سوی مدیریت ارشد استان دنبال می‌شود.

بازوند اظهار داشت: خوشبختانه نخست وزیر عراق با موضوع بازگشایی مرز سومار موافقت کرده که یک اتفاق بسیار خوب و دلگرم کننده است.

نماینده ارشد دولت در استان افزود: در همین راستا به زودی نشستی ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار برگزار می شود که با توجه به اهمیت موضوع شخصا در آن حضور خواهم داشت.

وی گفت: با توجه به تعطیلی موقت مرز سومار، حجم اصلی مبادلات را به سوی خسروی و پرویزخان هدایت کرده ایم تا صادرات کشور با مشکلی روبرو نشود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با وجود همه مشکلات، اجازه ندادیم صادرات کالا از مرز خسروی در ایام اربعین متوقف شود، افزود: پرویزخان یک مرز بسیار مهم مبادلاتی برای استان است و گمرک باید به روند اجرایی پروژه تکمیل زیرساخت های این پایانه مبادلاتی، شتاب بیشتری ببخشد‌.

وی در پایان گفت: اگر خواهان توسعه صادرات کشور هستیم باید قوانین مزاحم حوزه صادرات، حذف و یا اصلاح شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار