دانشگاه آزاد اردبیل ۲۲ محصول دانش‌بنیان تولید کرد

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: تعداد محصولات تولیدی دانش‌بنیان این دانشگاه به ۲۲ محصول رسیده که ۱۰ محصول آن به مرحله تجاری رسیده است.

کد مطلب: ۹۶۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه آزاد اردبیل ۲۲ محصول دانش‌بنیان تولید کرد

اسحاق رسولی افزود: محصولات دیگر دانشگاه شامل ۱۰ محصول میکس گیاهان دارویی نیز تولید و مرحله تجاری‌سازی آنها شروع شده است .

او با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دومین شرکت در استان محسوب می‌شود، بیان کرد: توسعه محصولات در دستور کار قرار دارد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اضافه کرد: بکارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌نام‌ ‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌های پژوهشی روشی کارآمد بوده و تلاش می‌شود با این رویکرد محصولات دانش‌بنیان توسعه یابد .

رسولی تولید ۱۵ خودرو کارتینگ پیشرفته برای مجموعه گردشگری را یادآور شد و گفت: تولید ۱۵ دستگاه خودرو کارتینگ پیشرفته گردشگری از سوی دانشجویان این دانشگاه کلید خورده و در زمینه تولید ماشین‌آلات خشک‌کن میوه و اسانس‌گیری میوه نیز سه دستگاه اختراع شده است .

او از تولید نیمه‌صنعتی رنگ‌های طبیعی خوراکی در اردبیل خبر داد و افزود: کارگاه تولید نیمه‌صنعتی این محصول در حال تجهیز بوده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل همچنین گفت: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی از نظر سلامت به جامعه گام بزرگی است که علاوه بر اشتغالزایی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی خواهد شد .

رسولی گفت: طرحی در زمینه پرورش بوقلمون نیز در حال اجرا است که علاوه بر تامین بازارهای داخلی به کشورهای عربی بویژه عراق صادر می‌شود .

او با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، گفت: حوزه سلامت در اردبیل ، حوزه کشاورزی در پارس‌آباد مغان ، حوزه تجارت در بیله‌سوار و حوزه صنعت و آی‌تی در گرمی مغان مدنظر قرار گرفته است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد: در سرعین هم مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشکده گردشگری تبدیل شده و فاز اول یونی هتل راه‌اندازی و هتل آموزشی دانشگاه هم در مراحل نهایی اجرایی است .

حدود ۱۴ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار