معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛

حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است

بجنورد (پانا) -معاون آموزش ابتدایی اظهارکرد: حذف تنوع مدارس بسیار ضروری است اما این کار کافی نیست یعنی اگر اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند و غربالگری کنند، باز مشکل خواهیم داشت.

کد مطلب: ۹۶۴۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس، اظهارکرد: هدف از آموزش در مرحله آموزش عمومی علاوه براینکه بچه‌ها باید مفاهیم علمی و درس‌ها را یاد بگیرند، تربیت اجتماعی است.

وی افزود: تربیت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد مگر در مدارس، فرزندان طبقات مختلف کنار همدیگر بنشینند و همان رسالتی که آموزش عمومی در ابتدا داشته است یعنی حذف طبقات اجتماعی در مدرسه، اتفاق بیفتد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است، گفت: این کار کافی نیست یعنی اگر ما اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند، غربالگری کنند و صرفاً یکسری دانش‌آموزان خاصی را ثبت‌نام کنند، باز مشکل خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم وقتی هدفمان را پوشش تحصیلی تمام دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید فرصتی را فراهم کنیم که همه دانش‌آموزان یاد بگیرند و نه فقط یادگیری10، 15 درصد بچه‌ها برای ما مهم باشد؛ در این حالت چاره‌ای نداریم که محیط کلاس دست نرمال باشد یعنی دانش‌آموزان از طبقات متفاوت و با توانمندی و هوش‌های مختلف حضور داشته باشند.

حکیم زاده در ادامه اضافه کرد:کاری که اکنون انجام می‌دهیم این است که ستاره‌ها را از کلاس بیرون می‌کشیم و آنها تبدیل به یک تیم می‌شوند و می‌گوییم که دستاورد خوبی داریم و این در حالیست که نیرو و انگیزه‌ای که هر ستاره و دانش‌آموز برتر در یک کلاس درس برای پویایی و یادگیری بهتر به دانش‌آموزان ایجاد می‌کند را نادیده گرفتیم.

وی اظهار کرد: به نظر بنده حذف تنوع کار خیلی خوبی است اما باید حتما در کنارش اقدامات دیگری انجام شود که این طرح خوب بتواند موفق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار