دریای عمان توفانی می شود

زاهدان(پانا) - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس نقشه های هواشناسی در محدوده ی فعالیت های توفان حاره ای صیادان از تردد قایق های صیادی، تفریحی و تجاری، شناورهای سبک و نیمه سنگین در دریای عمان اجتناب کنند.

کد مطلب: ۹۶۴۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دریای عمان توفانی می شود

مسعود آزاد منش اظهار کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود سرعت توفان در محدوده فعالیت به حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که موجب تلاطم شدید دریا در این مناطق می‌شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک این توفان در فاصله حدود ۱۴۰۰ کیلومتری از سواحل چابهار قرار دارد و با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال غرب است که پیش‌بینی می‌شود در نهایت به سمت سواحل کشور عمان رفته و سپس تضعیف شود.
او با بیان اینکه این توفان به صورت مستقیم برای سواحل استان خطری در پی ندارد، ابراز کرد: با این وجود به دلیل شدت توفان انتظار می‌رود از روز دوشنبه دریای عمان در نزدیکی سواحل چابهار مواج و متلاطم شود که فعالیت‌های دریایی سواحل نزدیک را نیز مختل کند.
آزاد منش افزود: توصیه می‌شود شناورهای فرا ساحل سیستان و بلوچستان از تردد در محدوده فعالیت این توفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند.
او خاطر نشان کرد: از اواسط هفته موج بارشی کم دامنه و ضعیف وارد سیستان و بلوچستان می شود که احتمال وقوع رگبارورعدوبرق پراکنده در مناطق جنوبی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار