مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

در مدارس تازه تأسیس ابتدایی کلاس درس تربیت بدنی ایجاد می شود

گرگان (پانا) _ با حضور محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان گلستان در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۶۴۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
در مدارس تازه تأسیس ابتدایی کلاس درس تربیت بدنی ایجاد می شود

جعفری در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و تقدیر و تشکر از زحمات همه معلمان به ویژه معلمان تربیت بدنی اظهار کرد: سبک زندگی فعال به دلیل سبک زندگی امروز مردم تغییر پیدا کرده و نسل جوان ما به یک نسل کم تحرک تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به عنوان مسئول نظام تعلیم و تربیت مسئولیت سنگینی برای تربیت دانش آموزان به ویژه در ساحت زیستی-بدنی بر عهده داریم.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جوانان در سه حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش گفت: در تمامی اسناد بالادستی جایگاه تربیت بدنی و سلامت به خوبی دیده شده است. جعفری ضمن اشاره به سیاست مدرسه محوری ادامه داد تمام: اتفاقاتی که در آموزش و پرورش مد نظر ماست باید در مدرسه ظهور و بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: درس تربیت بدنی نمی تواند جوابگوی نیازهای ورزشی دانش‌آموزان باشد و از این رو فعالیت های مکمل فوق برنامه درون مدرسه ای طراحی شده است. جعفری ادامه داد: در کشور ۳۳ هزار معلم تخصصی تربیت بدنی داریم.

وی با اشاره به ارسال تجهیزات ورزشی در قالب پروژه مهر برای شهرستان های کم برخوردار گفت: تلاش کردیم تا با جذب اعتبارات خوبی که در این زمینه صورت گرفت اقلام و تجهیزات ورزشی را به شهرستان های هدف قبل از بازگشایی مدارس ارسال نماییم.

وی ادامه داد: در بخش فضاهای ورزشی اولویت ما ساخت فضای ورزشی بزرگ نیست و همه هدف ما ساخت فضاهایی در داخل مدرسه و بر اساس نیاز مدرسه است.

جعفری افزود: از این به بعد در مدارس جدیدالاحداث ابتدایی کلاس درس تربیت بدنی با استانداردهای مورد نظر ایجاد خواهد شد. جعفری در این جلسه از ایجاد ۱۸ کلاس درس تربیت بدنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ضمن پیگیری کلاس های درس تربیت بدنی تلاش خواهیم کرد تا طرح حیاط پویا را به طرح مدرسه پویا با هدف ایجاد و نشاط و پویایی در مدارس تغییر داده و ایجاد نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار