نتیجه بررسی مجدد پرونده نجفی به دادگاه ارسال شد

تهران (پانا) - وکیل محمدعلی نجفی، گفت نتیجه بررسی مجدد صحنه قتل میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران به دادگاه ارسال شده است.

کد مطلب: ۹۶۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه بررسی مجدد پرونده نجفی به دادگاه ارسال شد

حمیدرضا گودرزی روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: این بررسی با حضور تیم کارشناسی و وکلای اولیای دم انجام شده ولی هنوز نظریات کارشناسی را ندیده‌ایم و نتیجه به ما ابلاغ نشده است.

وکیل نجفی اظهارداشت: احتمالا به دلیل تعطیلات این ابلاغ به تعویق افتاه است و چند روز آینده به ما ابلاغ می شود.

۱۵ مهر ماه هیأت قضایی به همراه محمدعلی نجفی، کارشناسان اسلحه‌شناسی، وکیل شهردار اسبق و وکیل مقتوله به صحنه قتل آمده و دوباره آن را بررسی کردند تا پس از این بررسی‌های مجدد کارشناسانه، دادگاه بتواند در مورد جنبه عمومی قتل رأی صادر کند.

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در تاریخ ۷ خرداد ماه امسال میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

دادگاه این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، هشتم مرداد ماه در نشست خبری از صدور رای پرونده قتل میترا استاد خبرداد و گفت: قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل و همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز، سه عنوان اتهامی نجفی بود که دادگاه در دو موضوع متهم را محکوم کرده است.

وی افزود: دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم حکم به قصاص صادر کرده است همچنین دادگاه در مورد اتهام صدمه غیرموثر در قتل، چون معتقد به انجام فعل واحد بوده، رای برائت داده است و نجفی در مورد نگهداری سلاح غیرمجاز متهم به دو سال حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: حکم صادره غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض از ناحیه متهم یا وکلای متهم رسیدگی می شود.

٣٠ شهریور ماه حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی به ایرنا گفت: دیوان عالی کشور بعد از نقض رای قتل عمد موکلم آن را به شعبه ۹ کیفری یک استان تهران برای رای مجدد ارسال کرده است.

وی ادامه داد: شعبه ۹ کیفری بعد از رفع نقایص اعلام شده، دوباره به آن رسیدگی می‌کند و رای صادر می کند و ما مجددا بر اساس این رای تصمیم‌گیری خواهیم کرد و چنانچه این رای هم مورد قبول ما نباشد به آن اعتراض خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار