مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

اجرای نیت 532 میلیون تومانی برای تجهیزات بیمارستان امام ساری

ساری (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که امسال در دهه وقف، نیت 532 میلیون تومانی تجهیزات بیمارستان امام ساری به اجرا درخواهد آمد.

کد مطلب: ۹۶۴۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای نیت 532 میلیون تومانی برای تجهیزات بیمارستان امام ساری

ابراهیم حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت دهه وقف، وقف را یکی از رفتارهای اجتماعی و شرعی تکامل یافته یک جامعه دانست و آن را نشانه سلامت یک جامعه برشمرد.

او به 14 هزار و 289 موقوفه در مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته 89 وقف به ثبت رسید و امسال تاکنون 50 وقف جدید داشته‌ایم، تأکید کرد که نیازهای روز جامعه شناسایی می‌شود، مشاوره داده می‌شود تا وقف‌های به روز صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن اعلام اینکه که 207 هزار و 772 رقبه در مازندران وجود دارد، گفت: «یک هزار و 513 رقبه که فاقد گردش مالی بودند، تعیین وضعیت شدند.»

حیدری افزود: «امسال در دهه وقف، نیت 532 میلیون تومانی تجهیزات بیمارستان امام ساری به اجرا درخواهد آمد.»

حیدری همچنین آزادی 11 زندانی غیرعمد از محل وقف و توزیع دو هزار بسته لوازم‌التحریر در طرح مهر تحصیلی را از نمونه برنامه‌های اجرا شده‌ سال جاری برشمرد.

او با اشاره به یک هزار و 361 امامزاده‌ی مازندران، از قرارگیری 136 امامزاده در طرح جامع خبر داد و گفت: «130 پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا شد.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اخذ سند مالکیت 136 موقوفه و تبدیل 138 نسخه سند مالکیت قدیمی به تک برگی جدید را نیز از جمله فعالیت‌های اجرا شده‌ی سال جاری برشمرد.

حیدری با توجه به تأمین اعتبار بازسازی امامزاده عبدالله (ع) در آمل و امامزاده عباس (ع) در ساری از محل کمک خیران و نذورات، گفت: «95 درصد بازسازی امامزاده عبدالله انجام شده است و امور باقی‌مانده خود به 5 تا 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.»

او با بیان اینکه یک تا دو سال زمان لازم است تا کارهای عمرانی امامزاده عبدالله تکمیل شود، اعلام کرد که اگر کمک مالی دولتی به آن تعلق گیرد، تا چند ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در مورد امامزاده عباس ساری نیز به ساخت 2000 مترمربع ساخت آن در فاز نخست، یک هزار و 325 مترمربع آن را مربوط به شبستان دانست که در حال انجام است و بیش از 400 مترمربع را نیز مربوط به فاز دوم اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار