نگاهی به برنامه های رادیو نمایش در ایام سوگواری پیامبر اکرم «ص» و امام حسن «ع»

تهران (پانا) - رادیو نمایش به مناسبت ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم «ص» و شهادت امام حسن مجتبی « ع » ویژه برنامه های زنده و نمایش های رادیویی را به روی آنتن می برد .

کد مطلب: ۹۶۴۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به برنامه های رادیو نمایش در ایام سوگواری پیامبر اکرم «ص» و امام حسن «ع»

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، «سکه های سیاه» عنوان نمایشی است نوشته مجید دیندار که کارگردانی آن را مهدی طهماسبی بر عهده دارد و در خلاصه داستان آن آمده است : فرستاده‌ای از جانب معاویه به همراه مقادیری سکه، نزدِ یکی از سرانِ قبایل عرب می‌رود تا او را با تطمیع، از همراهی با امام حسن(ع) منصرف و به سمتِ معاویه جلب کند. او که در ابتدا تحت هیچ شرایطی حاضر به روی‌گردانی از امام نیست در ادامه با بالا بردن تعداد سکّه‌ها و پیش کشیدنِ مسائلِ قومی و قبیله‌ای و تحقیر قبیله‌ی مرد در مقابل قبیله‌ی بنی‌هاشم او را تحریک می‌کند تا به امام حسن(ع) پُشت کرده و به معاویه ملحق شود.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون بیوک میرزایی، عبدالعلی کمالی، بهرام سروری نژاد و مهرداد عشقیان به ایفای نقش می پردازند و اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

«سکه های سیاه» به تهیه کنندگی : اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری فرزاد شریفی و افکتوری نازنین حسن پور،یک شنبه ساعت 10:30 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

همچنین نمایش رادیویی «برای من بخوان » نیز ویژه شهادت امام حسن «ع» به نویسندگی مریم فتحی و کارگردانی مهدی نمینی مقدم از رادیو نمایش پخش می شود.

صدیقه کیانفر، امیر فرحان نیا، مجید حمزه، عبدالعلی کمالی، مینو جبارزاده، احمد لشینی ، عباس توفیقی ، شهریار حمزیان، مجید سهرابی ورویا فلاحی هنرمندانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«برای من بخوان » به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی ، کارگردانی مهدی نمینی مقدم صدابرداری فرزاد شریفی ، افکتوری محمدرضا قبادی فروگویندگی بهناز بستان دوست روز یک شنبه ساعت 20:00 از رادیو نمایش پخش می شود.

همچنین برنامه رادیویی « جعبه موسیقی » به تهیه کنندگی : انسیه سمیع پور و با اجرای مریم نشیبا به تحلیل و بررسی موسیقی فیلم محمد رسول الله «ص» می پردازد که روز یک شنبه ساعت 23:45 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

بر اساس این خبر، به مناسبت همین ایام، برنامه های زنده رادیویی «تکیه» به تهیه کنندگی حسین معصومی ساعت 9 صبح و«روایت قریب » به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان به همین مناسبت ساعت 18:00 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار