چه فیلم‌هایی مدعی اسکار 2020 هستند

تهران (پانا)- با نزدیک شدن به پایان سال 2019 مباحث اسکاری و گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای بخش‌های مختلف این رقابت بزرگ سینمایی داغتر می‌شود و صاحبان آثار سینمایی در سراسر دنیا امیدوارند تا نامشان را در میان نامزدهای اسکار آینده ببینند.

کد مطلب: ۹۶۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
چه فیلم‌هایی مدعی اسکار 2020 هستند

به گزارش ورایتی، مراسم بعدی اسکار در 9 فوریه سال 2020 (20 بهمن 98) برگزار می‌شود و مجسمه طلایی اسکار در 24 بخش به هنرمندان عرصه سینما تعلق خواهد گرفت

از میان فیلم‌های خوب یک سال اخیر به نظر می‌رسد این فیلم‌ها شانس بیشتری برای قرارگرفتن در لیست نامزدهای مهم‌ترین جایزه اسکار یعنی «بهترین فیلم» داشته باشند. در این گزارش تنها تعدادی از فیلم‌های مدعی اسکار معرفی می‌شوند.

1917

درام جنگی سم مندس داستانی از جنگ اول جهانی را روایت می‌کند در مکانی که سربازان بریتانیایی در زمینی پر از مین و کمین تک‌تیراندازهای آلمانی حرکت می‌کنند. سم مندس کارگردان «زیبایی انقلابی»، «جاده انقلابی» و «اسکای فال» به همراه فیلمبردار اسکاری راجر دکینز فیلمی ساختند که همچون یک سکانس پلان واحد به نظر برسد. فیلم می‌تواند در بخش‌های فنی نیز شانس دریافت جایزه داشته باشد.

هوانوردان (The Aeronauts)

دو بازیگر اصلی فیلم «تئوری همه چیز» یعنی ادی ردمین و فلیسیتی جونز بار دیگر در فیلمی به کارگردانی تام هارپر درکنار هم قرار گرفتند. از هارپر پیشتر فیلم‌های «جنگ و صلح»، «رز وحشی» و سریال «پیکی بلایندرز» را تماشا کردیم.

«هوانوردان» یک اکشن ماجراجویی درباره‌ یک دانشمند بلندپرواز و یک خلبان ماجراجو است که سوار یک بالون می‌شوند تا بلندترین ارتفاعی که بشر تاکنون توانسته را تجربه کنند. اما به زودی وارد یک جنگ حماسی برای بقا می‌شوند.

انتقام‌جویان (Avengers: Endgame)

گرچه فیلم‌های سری «انتقام‌جویان» هیچ‌وقت مناسب اسکار نبوده اند؛ اما آخرین فیلم Avengers هم توانست رکورد فروش را در گیشه بشکند و مخاطبان و منتقدان را راضی نگه دارد. البته اخیرا بعضی طرفداران از تصمیم دیزنی مبنی بر خارج کردن رابرت داونی جونیور از لیست بازیگران اصلی فیلن سرخورده شده اند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» فیلمی ابرقهرمانی‌ست که براساس کتاب‌های کامیک مارول ساخته شده است. این فیلم به عنوان بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول، درواقع دنباله فیلم‌های The Avengers ،Avengers: Age of Ultron و Avengers: Infinity War است.

یک روز قشنگ در محله (A Beautiful Day in the Neighborhood)

به نظر می‌رسد فیلمی با بازی یکی از محبوب ترین بازیگران امریکایی، تام هنکس، که نقش «فرد راجر» یک شهروند محبوب را بازی می‌کند شانس خوبی برای اسکار داشته باشد. فیلم را «ماریل هلر» کارگردانی کرده است که پیشتر فیلم‌های «هرگز میتونی منو ببخشی؟» و «قدم زدن میان سنگ قبرها» را از او تماشا کردیم.

«یک روز زیبا در محله» داستان یک روزنامه‌نگار خبره به نام لوید ووگل را به تصویر می‌کشد که موافقت کرده است تا مصاحبه‌ای را برای مجله اسکوایر با شخصیت محبوب تلویزیونی به نام فرد راجرز انجام دهد؛ اما دیدگاه لوید از زندگی بعد از رویارویی با راجرز تغییر می‌کند.

بمبشل (Bombshell)

جی روچ کارگردان این فیلم پرستاره است که مارگو رابی، شارلیز ترون و نیکول کیدمن در آن نقش آفرینی می‌کنند. فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره طرح اتهام تجاوز علیه رئیس کمپانی فاکس نیوز «راجر آیلس» ساخته شده است. Bombshell اواخر سال بر پرده سینماها خواهد رفت.

کتابخوان (Booksmart)

این فیلم اولین تجربه کارگردانی خانم اولیویا وایلد بازیگر زیبای امریکایی است و کیتلین دور، بانی فلدستین و جسیکا ویلیامز در آن بازی می‌کنند. بوک اسمارت که یک درام تینیجری درباره دوستی‌های دبیرستانی است در گیشه چندان موفق نبود.

گربه‌ها (Cats)

فیلم انیمیشن «گربه‌ها» را تام هوپر کارگردانی کرده که فیلم‌هایی چون سخنرانی پادشاه، بینوایان و دختر دانمارکی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. فیلم از موزیکال معروفی به همین نام از «اندرو لوید وبر» خالق «شبح اپرا» اقتباس شده است.

جیمز کوردن، جودی دنچ و خواننده معروف تیلر سویفت در این فیلم صداپیشگی می‌کنند.

جوکر (Joker)

فیلم مستقل جوکر که سازنده سه‌گانه فیلم «خماری» یعنی تاد فیلیپس آن را کارگردانی کرده به‌عنوان یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال یاد شده است. برنده شدن شیر طلایی در ونیز باعث شده تا در صورت رسیدن این فیلم به اسکار سال 2020 بتوان آن را یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه در این مراسم دانست.

خواکین فینیکس، زازی بیتز، رابرت دنیرو و مارک مارون بازیگران اصلی فیلم هستند.

شیادان (Hustlers)

«شیادان» دارای یکی از هیجان‌انگیزترین داستان‌ها در بین باقی رقیبانش است که بعد از پخش اولیه در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو توانست تحسین جهانی را برانگیزد و به موفقیت خوبی در باکس‌آفیس نیز دست پیدا کند. جنیفر لوپز و کاردی بی نیز در این فیلم به‌ ایفای نقش پرداختند. بسیاری از منتقدین اذعان داشتند که از بازی فوق‌العاده این دو بسیار شگفت‌زده شدند.

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» امسال موفقیت کم‌نظیری را در مقایسه با فیلم‌های دیگر تجربه کرد. این اثر هم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و هم توانست در باکس‌آفیس موفق ظاهر شود. بنابراین باید اعلام کرد این فیلم در اسکار سال 2020 می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. فیلم قبلی کوئنتین تارانتینو یعنی «هشت نفرت‌انگیز» موفق نشد آن‌طور که شایسته است انتظارات را برآورده کند. حال تارانتینو امیدوار است بتواند با جدیدترین فیلمش موفقیت در اسکار را تجربه کند.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار