اشتغال‌زایی ۲۶ نفر با افتتاح پروژه‌های دهه وقف در گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: با افتتاح پروژه‌های دهه وقف در استان، برای ۲۶ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۴۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال‌زایی ۲۶ نفر با افتتاح پروژه‌های دهه وقف در گیلان

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: در دهه وقف هتل آپارتمان امام زاده قاسم و ایراهیم شهرستان آستارا به مساحت یک هزار و ۴۰ مترمربع با ۲۰ میلیارد ریال هزینه با اشتغالزایی ۱۰ نفر به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: آیینه کاری سید عبدالله کلبر شهرستان فون با ۲۵۰ مترمربع به کمک خیرین، پروژه تجاری بیستون در رشت به صورت دو باب مغازه تجاری در دو طبقه به مساحت ۷۵ مترمربع و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه و اشتغال‌زایی چهار نفر ، پروژه تجاری سید محمد مژده بلسبنه شامل هفت باب مغازه تجاری در دو طبقه فوقانی واحدهای اقامتی با ۳۰۰ میلیون تومان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با اشتغالزایی ۱۲ نفر در دهه وقف به بهره برداری می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: پروژه توسعه زیرساخت اقامتی بقعه آقا سید حسینی شهرستان لاهیجان برای استفاده عموم مردم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد با یکصد و ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه وقف امسال است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر در تکمیل فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه، ۱۱ هزار و ۲۸۰ متر مربع کار عمرانی با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی با ۲۵ میلیارد ریال هزینه انجام گرفت، اضافه کرد: بازسازی و توسعه اماکن متبرکه با چهار هزار و ۲۵۰ مترمربع با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی و با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بازسازی، نگهداری و تعمیرات موقوفات در ۷۳۰ مترمربع با دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را از جمله دیگر کارهای انجام شده، است.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: در مجموع کارهای عمرانی اوقاف و امور خیریه استان گیلان در یکصد و ۴۰ بقعه در حال انجام است.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه و ۲۳ هزار و ۹۰۲ رقبه است.

چهارم تا سیزدهم آبان ماه، دهه وقف نام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار