سلامت روان دانش آموزان دوره اول متوسطه آذربایجان غربی سنجش می شود

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: سنجش سلامت روان دانش آموزان پایه های هفتم ، هشتم و نهم استان در آبانماه انجام می شود.

کد مطلب: ۹۶۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روان دانش آموزان دوره اول متوسطه آذربایجان غربی سنجش می شود

قدرت اله قاسمی روز شنبه افزود: آزمون سلامت روانى، رفتارى به منظور ارائه خدمات مطلوب راهنمایى و مشاوره و اجراى برنامه هاى پیشگیرانه، غربالگری و دستیابی به نیم رخ روانی، رفتاری دانش آموزان ضروری است.

وی اظهار داشت: اجرای آزمون سلامت روانى ، رفتارى دانش آموزان در بافت مدرسه و ترسیم نیمرخ روانى، رفتاری آنان مى تواند در اثربخشى فعالیت هاى پیشگیرانه سطح اول و دوم و ارائه خدمات مشورتی در مدرسه موثر واقع شود.

وی اولویت بندی مشکلات روانی، رفتاری دانش آموزان با هدف برنامه ریزی تربیتی و ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در معرض آسیب و همچنین کارکنان مدرسه و اولیاء بر اساس تحلیل داده های آزمون سلامت روان و نیز دسترسی به فراوانی مشکلات و آسیب های روانی در بین دانش آموزان دوره اول را از مسایل قابل توجه عنوان کرد .

وی بیان کرد: در سال جاری این آزمون در آباماه در سطح مناطق 24 گانه استان اجرا می شود.

قاسمی در خصوص کاربردی نمودن نتایج آزمون گفت: در این سنجش برای تمامی دانش آموزان شرکت کننده نیم رخ روانی-رفتاری تهیه و از طریق سامانه همگام ارائه می گردد.

وی اظهار داشت: در مرحله نهایی سنجش مشاوران مدارس نسبت به تحلیل و بکارگیری نتایج آن در جهت ارتقاء بهداشت روان دانش آموزان و خانواده ها از طریق برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی اقدام خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار