در گفت‌وگو با پانا

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی: تهران در برابر سیل آماده نیست

تهران (پانا) - دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی با بیان اینکه تهران در برابر سیل آماده نیست، گفت احتمال وقوع سیل در هفت نقطه از پایتخت وجود دارد و باید جدی گرفته شود چون اگر ارتفاع آب به ٣٠ سانتی‌متر برسد خودرو را جابه‌جا می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی: تهران در برابر سیل آماده نیست

علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای پاییزی پربارش و خطر وقوع سیل در تهران در پی بارش‌های پاییزی اظهار کرد: «با آغاز بارش‌های فصل پاییز، پایتخت در معرض احتمال جاری شدن سیلاب قرار می‌گیرد که به همین علت لازم است تمهیدات لازم در این زمینه از سوی مسئولان اتخاذ شود. در این راستا دستگاه‌های مسئول باید اقداماتی را برای پیشگیری از وقوع سیلاب و همچنین بهره‌مندی از آب‌های جاری انجام دهند.»

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی با بیان اینکه تداوم بارش‌ها در تهران منجر به نفوذ آب‌های بارندگی در آبرفت‌های شهر تهران و تغذیه آب قنات‌ها می‌شود، گفت: «هنگام بارندگی در تهران احتمال سیلابی شدن هفت روددره و حوضه آبریز بزرگ وجود دارد.»

به گفته او، تداوم بارش‌ها، سرعت و حرکت آب‌های زیرزمینی در زیر آبرفت‌های‌ تهران و نیز رشته قنات‌ها را تشدید می‌کند.»

بیت‌اللهی با بیان اینکه تداوم بارش‌های پاییزی می‌تواند ریسک سیلاب و فروریزش زمین را در پایتخت افزایش دهد، بیان کرد: «جریان آب‌های زیرزمینی، خطر آب‌شستگی در آبرفت‌های سست و با چسبندگی ضعیف را تشدید می‌کند که این امر موجب فروریزش ناگهانی زمین به ویژه در مناطقی همچون ۱۲، ۱۷، ۱۹ و مناطق جنوبی تهران خواهد شد.»

او تأکید کرد: «مسئولان ذی‌ربط باید تمهیداتی برای آبراهه‌های شهر تهران در قسمت جنوبی اتخاذ کنند.»

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی خاطرنشان کرد: «حداقل کاری که می‌‌توان انجام داد این است که سیستم‌های هشدار سریع برای پیش‌بینی وقوع سیل راه‌اندازی شود. شهرداری تهران باید لایروبی آبراهه‌‌ها و مسیل‌ها را انجام دهد. علاوه بر این باید برای این هفت روددره دستگاه‌های هشداردهنده‌ای ایجاد شود چون خطر سیل جدی است و اگر ارتفاع آب به ٣٠ سانتی‌متر برسد خودرو‌ها را با خود جابه‌جا می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار