رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه در گفت وگو با پانا:

ادامه ممنوعیت واردات میوه / واردات انبه فقط به استانهای مرزی مجاز است

خبرگزاری پانا : رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه از ممنوعیت واردات میوه به استثنای موز به کشور خبر داد و افزود: تعاونیهای مرزنشین مجاز به واردات انبه برای مصارف استانی هستند اما انبه به طور معمول در استانهای مرزی مصرف نشده و به سایر استانها منتقل می شود .

کد مطلب: ۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سید رضا نورانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان اینکه آمار صادرات میوه در پایان آبان ماه منتشر می شود ،اظهارکرد: به غیر از موز واردات تمامی میوه ها به کشور ممنوع است و تنها واردات انبه به دلیل آنکه تعاونی های مرزنشین مجاز به واردات انبه برای مصارف استانی هستند ،انجام می شود .

وی ادامه داد: واردات انبه به استانهای مرکزی کشور نیز به صورت قاچاق انجام می شوند و تعاونی های مرزنشین فقط برای مصارف استانی مجاز به واردات 15 کیلو میوه گرمسیری هستند اما انبه وارداتی به طور معمول در استانهای مرزی نمی ماند و به استانهای دیگر کشور منتقل می شود .

رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه عنوان کرد: ممنوعیت واردات میوه به این دلیل است که ایران در رده پنجمین کشور تولید کننده میوه های باغی است و این ممنوعیت در راستای حمایت از تولید داخل پیش بینی شده است .

نورانی با اشاره به تولید مناسب میوه در سا ل جاری گفت : تولید سیب درختی امسال از سه و نیم میلیون تن فراتر خواهد رفت و سومین کشور تولید کننده سیب درختی در جهان خواهیم بود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه اظهارکرد: امسال 700هزار تن انار و 200 هزار تن کیوی در کشور تولید می شود و مازاد تولید نیز صادر خواهد شد .

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از تولید میوه قابلیت صادرات دارد ،اظهار کرد: از سه و نیم میلیون تن تولید سیب 80درصد قابلیت تازه خوری و صادرات داشته و 20 درصد آن قابلیت کنستانتره دارد و در مجموع حدود 20تا 25 درصد محصولات باغی قابلیت کنسرو،کمپوت و کنستانتره و حدود80درصدنیز قابلیت تازه خوری و صادرات دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار