رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش:

طرح نماد در ۲۰ هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود

بجنورد (پانا) -رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش :طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) امسال در ۲۰ هزار مدرسه کشور به اجرا درمی‌آید.

کد مطلب: ۹۶۳۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد در ۲۰ هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قطب 5 کشوری در خراسان شمالی گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۷۸ مدرسه پارسال زیر پوشش برنامه های طرح نماد قرار گرفته بودند.

عین‌الله طیموری اظهار داشت: پارسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح نماد مصوب شد که تنها ۱۰ درصد آن جذب شد .

طیموری همچنین گفت: وزارت کشور پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تمام تعهد خود را در‌سال گذشته محقق کرده است.

وی عنوان کرد: طرح نماد از سال ۹۵ در مدارس سطح کشور آغاز شده که در سال اول، ۷۲مدرسه در استان های البرز، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان زیر پوشش قرار گرفت.

طیموری ادامه داد: ۱۳ دستگاه و سازمان در اجرای طرح نماد و سازمان مدیریت برنامه و بودجه و وزارت کشور در تامین اعتبار آن دخیل اند.

وی کمبود اعتبار را دغدغه اصلی اجرای طرح نماد عنوان کرد.

وی افزود: طرح نماددارای چهار بخش است بخش نخست شامل مهارتهای ارتقای پیشگیرانه برای دانش آموزان والدین و کارکنان است بخش دوم غربال گری دانش آموزان می باشد بخش سوم مداخلات حمایت هایی روانی و اجتماعی خواهد بود بخش چهارم سامانه جامع نماد می باشد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پروش گفت: علاوه بر نماد امسال در راستای تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر کانون یاری گران زندگی به عنوان بخشی از کلان برنامه بارگران زندگی ، به منظور استفاده ظرفیت تشکل های دانش آموزی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود.

وی افزود: یکی دیگر از بخش های کلان برنامه یاری گران زندگی برنامه توانمندسازی همزمان دانش آموزان، والدین و کارکنان در سه دوره تحصیلی است که محور اصلی برنامه های آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مهارت های بهداشت روان دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸می باشد

عین اله طیموری درپایان افزود :در استان خراسان شمالی تمام مدارس شهرستان اسفراین و بخشی از مدارس شهرستان بجنورد زیر پوشش طرح نماد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار